V konstrukciji avtomobilov so raziskovalci Razvojnega centra za ekologijo v Michiganu v ZDA odkrili več kot 200 kemičnih sestavin, ki so v plastiki, gumiranih delih vozil ... Številne od teh vsebujejo hlapne organske spojine.
"Gre za kemični koktajl, narejen iz kemikalij, ki so v vozilu," pravi Jeff Gearhart, vodja Ekološkega raziskovalnega centra v Michiganu v ZDA, kjer že več let preverjajo stanje kemikalij v delih vozil, kot so volan, armaturna plošča, nasloni za roke in v sedežih.
Gearhart pravi, da je bilo za varnost potnikov v preteklosti narejenega že veliko, veliko pa je za varno vdihavanje zraka v zaprtih kabinah treba še postoriti.
Vplivi na zdravje in izbruh hudih bolezni
"V potovalni kabini avtomobilov smo našli več kot 200 kemičnih sestavin," pravi Gearhart in pojasnjuje, da to področje ni urejeno, zato porabniki ne vedo, kako nevarno je to lahko zanje. Povprečen Američan v zaprtem prostoru v avtomobilu na dan preživi uro in pol svojega časa.
Že to, da preberemo seznam snovi, ki so v potovalni kabini avtomobila, je dovolj grozljiv. Benzen, toluen, formaldehid in težke kovine so le del koktajla kemičnih sestavin, ki jih navaja raziskovalni center, kjer so odkrili tudi obstoj nevarnosti izpostavitve. Vse to lahko vpliva na zdravje ljudi, bodisi v obliki glavobolov, vrtoglavice, alergičnih reakcij …
Po poročanju Ameriške agencije US Environmental Protection lahko izpostavljenost vodi do hujših zdravstvenih težav, od hormonskih motenj do okvare ledvic, poškodb osrednjega živčevja in težav z jetri, celo do raka.
Gearhart pojasnjuje, da so toksičnim snovem izpostavljeni tako odrasli kot otroci in živali.
Novi avtomobili oddajajo največ vonjav
Nevarnost je največja, ko je avtomobil nov, vonj v potovalni kabini je takrat najmočnejši in najizrazitejši. V vročih mesecih, ko sonce ogreje potovalno kabino vozila, je še slabše, saj to pospešuje kemične reakcije. Strokovnjaki menijo, da je izpostavitev vonju največja v prvih šestih mesecih novega vozila.
Avtomobilski proizvajalci se te težave zavedajo, zato temu posvečajo veliko pozornost. Fiat/Chrysler, Ford, General Motors in Honda so zatrdili, da so znižali raven hlapnih organskih spojin v svojih vozilih. To so naredili z vgradnjo drugačnih materialov, uporabo drugačnih dodatkov in z drugačnim načinom proizvodnje.
Ena od rakotvornih snovi, ki so se mu v novih avtomobilih že skoraj izognili, je polivinilklorid (PVC). Ta je bil tako rekoč v vseh vozilih do leta 2006. Do leta 2012 je odstotek vozil, v katerem so našli rakotvorno snov, padel na 73 odstotkov. Pri Hondi so zatrdili, da PVC-ja ne uporabljajo več.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje