Posebnost mobiusa 2 je podvozje, ki je prilagojeno grobemu terenu. Foto:
Posebnost mobiusa 2 je podvozje, ki je prilagojeno grobemu terenu. Foto:

Mobius ima na robu kenijske prestolnice Nairobi svoj razstavni salon, ki je le streljaj oddaljen od salona luksuzne znamke Porsche. Afriški proizvajalec ima z luksuzom le malo skupnega.
Mobius 2 nima električno pomičnih stekel, aluminijastih platišč, razen vetrobranskega stekla nima drugih stekel. Avtomobil so oskubili, da je čim cenejši in čim bolj robusten.
"Nismo želeli ponovno izumiti kolesa. Želeli smo narediti vozilo, ki je trpežno," pravi šef prodaje Aman Ghai. Pri Mobius Motors želijo uspeti tam, kjer mnogi ne: avtomobil oblikovati, izdelati in prodajati v Afriki.
Bo šlo brez korupcije?
Pri Mobiusu so pred velikimi izzivi, izdelati avtomobil, ki bo kakovosten, hkrati pa se bodo morali spopasti s težavno državno birokracijo, ki ni naklonjena poslovanju. Mnogi se zatekajo k podkupninam, da bi lahko začeli posel. Pri Mobiusu pravijo, da nimajo tolerance do korupcije, in menijo, da jim bo kljub naštetim težavam do sredine decembra uspelo prodati prvo vozilo.
V prvi seriji so izdelali 50 avtomobilov. Novo vozilo stane 8.552 evrov. Začeti projekt na afriških tleh ima tudi svoje prednosti. Kenijska ekipa inženirjev je natančno vedela, kakšne so potrebe voznikov v odročnih predelih črne celine, kjer so tudi izvajali preizkusne teste.
Malo stvari se lahko pokvari
Zadnji sedeži se lahko zložijo ob stran, da se ustvari prostor za prtljago. Vzmetenje je prilagojeno luknjastim in grbinastim cestam, minimalno vgrajene elektronike pomeni, da se težko kaj pokvari. "Izziv je bil premagati strah, da Afričani ne znajo izdelovati avtomobilov," pravi Ghai, ki je v preteklosti delal za tuje trgovce z avtomobili. "Tukaj imamo svoje vire. Imamo talent in ni nas strah," dodaja.
Mobius je idejno zasnoval 29-letni britanski podjetnik Joel Jackson, ki je med delom na podeželskih predelih Kenije videl tržni potencial za takšno vozilo. Pri Mobiusu so prepričani, da lahko v obstoječi tovarni izdelajo dve vozili na dan, v načrtu pa imajo tudi že različico s štirikolesnim pogonom.
V Ugandi vozila za tamkajšnje poslovneže
Mobius ni edini proizvajalec vozil v vzhodni Afriki. V sosednji Ugandi deluje podjetje Kiira Motor Project, pri katerem želijo do sredine leta 2018 izdelati med 300 in 840 limuzin ter drugih modelov na leto. Drugače od Mobiusa ciljajo na delavce v pisarnah in vodstvene delavce.