Soul EV zaradi zelo omejenega števila izdelanih primerkov še ni resen igralec na trgu, je pa opozorilo tekmecem, da je na električno dobo pripravljena tudi Kia. Foto: Miha Merljak
Soul EV zaradi zelo omejenega števila izdelanih primerkov še ni resen igralec na trgu, je pa opozorilo tekmecem, da je na električno dobo pripravljena tudi Kia. Foto: Miha Merljak
Kia Soul EV
Od drugih sorodnikov se v notranjosti različica z električnim pogonom najbolj očitno razlikuje zaradi drugačne ročice "menjalnika". Foto: Miha Merljak

Soul je ravno prav velik, v kabini in prtljažniku uporabno prostoren in, kar je v tem primeru še posebej pomembno, prijetno oblikovno izstopajoč, da zadosti vsem merilom danes najbolj vročih električnih tekmecev. Soul je svojo pot začel leta 2009, električni pa je v obliki in na platformi nove druge generacije, ki je sicer zadržala ključne prepoznavne poteze prvega soula, vseeno prepoznavno nov.

Drugačnost izdaja že zunanjost
Spremenjena je prednja maska, ki je pri električnem soulu še nekoliko bolj gladka in aerodinamična, izstopajo veliki odbijači, drugačni žarometi, zadnji so prepoznavno pokončni in s povsem drugačno svetilno grafiko, zanimivo zalikani so karoserijskimi robovi nad koloteki, platišča so posebna in bolj aerodinamično oblikovana, na njih pa so nameščene varčnejše pnevmatike.

Z električnim soulom Kia evropskim tekmecem ne sporoča samo tega, da zmore narediti električen avto, ampak predvsem to, da ga lahko naredi dobro in da gre z njim tudi v prodajo po celem svetu. In zdaj je tu. Ne čisto tu, prednost imajo trgi, na katerih pri ceni ni treba toliko barantati, zato jih trenutno večina roma v Ameriko in na gospodarsko močnejše evropske trge. Ker med te ne sodimo, je ta, ki smo ga preskušali in nosi priporočeno ceno 32.000 evrov, v Sloveniji za zdaj bolj promocijske kot pa prodajne namene.

Zmogljiv električni motor
Soul poganja kar 81-kilovatni elektromotor z največjim vrtilnim momentom 285 njutnmetrov, energija zanj pa se hrani v 282 kilogramov težki litij-ionski bateriji z zmogljivostjo 27 kilovatnih ur. Naštete vrednosti se v drugačnih merskih enotah slišijo takole; po tovarniških podatkih ima soul doseg 200 kilometrov, doseže najvišjo hitrost 145 km/h, s posebnim polnilnikom za hitro polnjenje se do 80 odstotkov napolni v 25 minutah, s srednje zmogljivo hišno varovalko v 4 urah in v 12 urah prek običajnega šibkega hišnega omrežja.

Dovolj dosega za povprečnega uporabnika
Kar zadeva doseg so bili 200 kilometrov oddaljeni kraji v ne pretiranem hladnem novembru povsem nedosegljivi, a je hkrati mogoče reči, da je tudi pri vključeni klimatski napravi, ogrevanju stekel ter pretežno mestni vožnji mogoče zagotoviti realen doseg 130 kilometrov. Zelo dober podatek, še posebej ker se električni soul po voznih lastnostih, legi na cesti in iskrivosti svojih 110 konjev pelje nadvse živahno ter zaradi dobro zvočno zatesnjene kabine in podvozja tudi izjemno tiho.

Jasno je, da je električni soul evropske kupce in tudi proizvajalce opozoril na to, da je lahko v igri z najbolj naprednimi. Ne prezrimo, ene najboljših baterij nastajajo prav v njegovi soseščini, kar so očitno znali že zdaj s pridom izkoristiti.

Kia Soul EV
Dolžina:4,14 m
Medosna razdalja:2,57 m
Višina:1,59 m
Širina:1,57 m
Masa:1550 kg
Prtljažnik:250 l
Motor:električni
Prostornina:-
Najvišja moč:81,4 kW
Največji navor:285 Nm
Menjalnik:-
Pogon:na sprednji kolesi
Emisije CO2:0 g/km
Testna poraba: -
Rezervoar:-
Doseg:

200 km (na testu 147 km)

Osnovna cena:32.000 EUR
Priporočena cena:32.000 EUR
Cena na mesec ob 5-letni uporabi in s prevoženimi 15.000 km na leto:414 EUR / mesec