Dongfeng je ponudbo v Sloveniji razširil s sedmimi modeli, štirimi z električnim pogonom in tremi z motorji z notranjim zgorevanjem. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Dongfeng je ponudbo v Sloveniji razširil s sedmimi modeli, štirimi z električnim pogonom in tremi z motorji z notranjim zgorevanjem. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V Avtomobilnosti smo pred kratkim obiskali Torino, kjer smo si ogledali novosti iz modelne palete Donfenga. Marko Femc, direktor podjetja Plan-net avto, uvoznik za Slovenijo, pa nam je povedal, kakšna priložnost se ob invaziji kitajskih znamk v Evropi ponuja Sloveniji. Pojasnil je: "Ko se bodo karte razdelile, moramo biti zraven. Kitajci gledajo tudi na vidik, ali je katera država prijazna do njih. Kitajcem je pomembno, da so dobrodošli v posamezni državi. Menim, da je naš odnos do Kitajcev bolj hladen kot topel. Odločila bo politična volja."

V naši zgodbi z naslovom Kitajci prihajajo smo torej prišli do poglavja, v katerem se bomo začeli pogovarjati o prodajnih številkah in razmerjih z evropskimi proizvajalci. V tem poglavju se torej delijo igralne karte z vsemi jokerji in asi.

Kitajci imajo resne namene

V Kamniku pod Krimom smo bili na odprtju novega prodajno-tehničnega centra Dongfeng, kjer imajo različne modele tega proizvajalca - box, M Hero, voyah ter HUGE in MAGE. Kitajci so torej že prišli v Evropo, ampak – kot razumemo trenutno dogajanje – kitajske znamke nočejo biti le prodajalci avtomobilov, ampak želijo na stari celini pognati korenine.

"V Evropo smo vstopili pred dvema letoma. Zdaj gradimo prodajno in servisno mrežo. Sedež imamo v Evropi, na Nizozemskem, imamo tudi lokalne pisarne in kadre, da nam pomagajo pri gradnji mreže in gradnji celostne podobe. Evropski kupci morajo razumeti, kaj je znamka Dongfeng in zakaj smo tu. Nizozemsko je za svojo lokacijo izbralo veliko kitajskih znamk. Imajo dobre letalske povezave in ustrezno okolje za poslovanje," je za Avtomobilnost povedal predsednik evropskih operacij Dongfenga Xie Qian.

Marko Femc pravi, da se številne države borijo, da bi Kitajci avtomobile izdelovali pri njih, od Italije, Madžarske do Srbije. Visoki predstavniki države dnevno letijo v Peking in trkajo na vrata. Femc pa tudi trdi, da je Slovenija s tem, ko je glasovala proti carinam na uvoz kitajskih avtomobilov, močno skočila na kitajski lestvici prijateljskih držav. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Marko Femc pravi, da se številne države borijo, da bi Kitajci avtomobile izdelovali pri njih, od Italije, Madžarske do Srbije. Visoki predstavniki države dnevno letijo v Peking in trkajo na vrata. Femc pa tudi trdi, da je Slovenija s tem, ko je glasovala proti carinam na uvoz kitajskih avtomobilov, močno skočila na kitajski lestvici prijateljskih držav. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Zaradi carin bodo primorani vlagati v Evropo

"Največja možnost za prihod Kitajcev v Slovenijo je v tem, da slovenska politika pokaže, da so Kitajska in kitajski avtomobilski proizvajalci pri nas dobrodošli. Slovenski dobavitelji avtomobilske opreme imajo možnost svoje proizvode dobavljati kitajskim avtomobilskim znamkam, vendar pa morajo biti tovarne pri nas ali v naši bližini. Če bodo na Kitajskem, bo to praktično nemogoče. Kitajska podjetja ob trenutnih carinah ne morejo razmišljati drugače, kot da začnejo vlagati v proizvodnjo v Evropi. Ko bodo izbrala destinacijo, se bo težko boriti proti njihovi odločitvi, zato je pomembno, da smo zraven od začetka," pravi Femc.

V Evropo se bo nedvomno preselil tudi del kitajskih proizvodnih kapacitet, zato tamkajšnji proizvajalci iščejo lokacije, kjer bi lahko postavili svoje tovarne. V zadnjem času se veliko omenjajo Madžarska, Italija, Nizozemska, tudi Romunija in Bolgarija.

Vodja evropske podružnice Dongfeng Xie Qian je dejal, da čeprav je bilo podjetje ustanovljeno leta 1969, je znamka v Evropi še manj prepoznana, zato morajo graditi prepoznavnost in ugled. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Vodja evropske podružnice Dongfeng Xie Qian je dejal, da čeprav je bilo podjetje ustanovljeno leta 1969, je znamka v Evropi še manj prepoznana, zato morajo graditi prepoznavnost in ugled. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Priložnost tudi v raziskovalno-razvojnem področju

Kako realne pa so možnosti, da bi kitajske avtomobile oziroma komponente proizvajali v Sloveniji? Qian pravi, da pri Donfengu še niso sprejeli končne odločitve. "O Sloveniji vemo, da ima zelo dobro pristanišče v Kopru. To bi bilo lahko izhodišče, od koder bi transportirali svoje avtomobile po vzhodnem delu Evrope. Zagotovo pa bomo pogledali tudi mrežo dobaviteljev v tem delu Evrope."

Jernej Salecl, generalni direktor direktorata za industrijo, podjetništvo in tehnologijo na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport se strinja, da moramo biti pozorni na kitajske avtomobilske proizvajalce. "V Evropi imamo problem ali pa priložnost. V Sloveniji je za slovensko avtoindustrijo sodelovanje s kitajsko industrijo priložnost, tudi v raziskovalno- razvojnem delu."

Dongfeng ne želi biti le avtomobilski proizvajalec, ampak tudi ponudnik tehnoloških rešitev za prihodnost. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Dongfeng ne želi biti le avtomobilski proizvajalec, ampak tudi ponudnik tehnoloških rešitev za prihodnost. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Če bodo podjetja prepoznala priložnost za prestrukturiranje in elektromobilnost, lahko podjetja preidejo v segment z višjo dodano vrednostjo, smo izvedeli na odprtju. Znanja na tem področju imamo dovolj, zato lahko Kitajci v nas prepoznajo dobrega partnerja, se strinjajo sogovorniki.

V Avtomobilnosti smo konec aprila na Kitajskem obiskali pekinški avtosalon ter eno tamkajšnjih velikih avtomobilskih tovarn. Ugotovili smo, da uspehe kitajskih avtomobilistov spremlja prava evforija javnosti, napredek pa temelji predvsem na tehnoloških inovacijah, razvoju in izjemnih proizvodnih zmožnostih. Vabljeni, da ogledate videoreportažo iz oddaje Avtomobilnost, v še več o dogajanju v Kamniku pod Krimom pa v videoreportaži v zgornjem delu članka.