Konceptni avtomobil galaxy light je namenjen v proizvodnjo. Foto: Geely
Konceptni avtomobil galaxy light je namenjen v proizvodnjo. Foto: Geely

Kitajski Geely, ki ima v lasti tudi znamke Volvo, Polestar, Lotus, delno Smart, v Evropo prodira pod znamkama Lynk & Co in premijsko znamko Zeekr. Načrtuje pa tudi nadaljnjo širitev proizvodnega programa.

To so nakazali s konceptom geely galaxy light, ki temelji na novi platformi (E-CMA), namenjeni elektrificiranim vozilom. Geely je platformo razvil skupaj z Volvom. Modeli serije galaxy so namenjeni kupcem, ki prisegajo na vrhunsko tehnologijo in dizajn. V naslednjih dveh letih je načrtovana premiera do sedmih novih izdelkov serije galaxy.

Koncept je zasnovan na platformi E-CMA, ki je pripravljena tako za hibridne kot za povsem električne pogone. Foto: Geely
Koncept je zasnovan na platformi E-CMA, ki je pripravljena tako za hibridne kot za povsem električne pogone. Foto: Geely

Štirje modeli, kot sta SUV galaxy L7 in limuzina galaxy L6, bodo uporabljali priključno-hibridno tehnologijo. Ostali bodo baterijska električna vozila serije galaxy E, prvi bo model galaxy E8. S konceptom galaxy light je Geely skupaj z operacijskim sistemom predstavil tudi svoj novi varnostni sistem baterije, integracijo satelitskega omrežja in inovacijo pasivne varnosti. Geely trdi, da bo prvi proizvajalec v avtomobilski industriji, ki bo potnikom zagotovil zaščito pred elektromagnetnim sevanjem električnega pogona.

Napredek pri avtonomni vožnji

Osrednji računalniški sistem Wise Star, povezan z oblakom, je zmožen do 81.000 bilijonov izračunov na sekundo, kar sistemu aegis omogoča natančno predvidevanje in preprečevanje scenarijev toplotnega uhajanja in drugih kritičnih situacij. Hkrati naj bi podaljšal življenjsko dobo baterije za 20 odstotkov. Konstrukcija akumulatorja naj bi bila tudi izjemno trpežna, kar bo zmanjšalo nevarnost poškodb ali vžiga. Serija modelov galaxy bo prejela novo generacijo hibridnega pogona s toplotno učinkovitostjo do 44,26 %.

Geely pričakuje, da bo do leta 2025 v orbiti upravljal 72 satelitov. Foto: Geely
Geely pričakuje, da bo do leta 2025 v orbiti upravljal 72 satelitov. Foto: Geely

Hibridni motor naj bi bil povezan s 3-stopenjskim menjalnikom DHT, ki naj bi bil najboljši kompromis med zmogljivostjo in ekonomičnostjo. Pri geelyju L7 to pomeni pospešek od 0 do 100 km v 6,9 sekunde, doseg 1370 kilometrov in porabo goriva 5,23 litra na 100 km. Omeniti velja tudi operacijski sistem galaxy N z lastniškimi čipi. Geely Holding Group bo preko širše mreže satelitov omogočil svojim vozilom dostop do centimetrsko natančnega pozicioniranja, kar pomeni veliko prednost za sisteme avtonomne vožnje.