V prihajajočih dneh in mesecih bo še posebej prav prišlo gretje sedežev, vedno pogosteje tudi volanskega obroča, če se gretje združi še z masažo, postane vožnja in še bolj stanje v koloni na poti iz službe, vsaj nekoliko znosnejše. Foto: Volkswagen
V prihajajočih dneh in mesecih bo še posebej prav prišlo gretje sedežev, vedno pogosteje tudi volanskega obroča, če se gretje združi še z masažo, postane vožnja in še bolj stanje v koloni na poti iz službe, vsaj nekoliko znosnejše. Foto: Volkswagen

Riddle: ID: Iy43Kv1J

Sedeži, še posebej voznikov, bi morali biti v resnici pri nakupu novega avtomobila najpozorneje izbran del avtomobilske opreme. Smučarske čevlje imamo pred nakupom na nogah, z motoristično čelado na glavi se sprehajamo po trgovini in še bi lahko naštevali primere, ko si za pravo številko in mero vzamemo dovolj časa, da se nam izbrano potem prijetno prilega.

Kaj pa sedež?

Pri avtomobilskem sedežu nikakor ni pomembno samo udobje, sedež je pomemben tudi za aktivno in pasivno varnost. V Avtomobilnosti sedežem posvečamo veliko pozornosti. Tisti, ki naše prispevke spremljate pogosteje, se boste spomnili, da se vsako naše skupno testiranje avtomobila začne s pravilno nastavitvijo sedeža in volana. To pa za to, ker se prek sedeža na telo, še posebej iz predela zadnjice in ramen, prenašajo ključne informacije o gibanju avtomobila. Če pravilno sedimo in če je sedež primerno ergonomsko zasnovan, lahko veliko hitreje začutimo na primer zdrs zadnjega dela avtomobila. Če ne sedimo pravilo, pa v kritični situaciji tudi ne moremo optimalno reagirati, pravilno vrteti volana, če se zgodi trk, je lahko napačno sedanje razlog za nastanek dodatnih poškodb.

Tokratni avtomobilski kviz je povezan s sedeži v novem VW passatu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Tokratni avtomobilski kviz je povezan s sedeži v novem VW passatu. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Sedenje v avtomobilu se je močno spremenilo

Avtomobilski sedeži so skozi zgodovino prehodili dolgo in zanimivo pot. Zgodnji avtomobili so uporabljali lesene klopi ali usnjene sedeže, podobne tistim v kočijah. Prvi pomembnejši razvojni korak se zgodi v 30. letih prejšnjega stoletja, ko se pojavi vzmetenje, s katerim so nato v naslednjih letih močno pretiravali, saj so tako odlično zmanjšali tresljaje s slabih makadamskih cest, s tem pa povečali udobje. Pomembna naslednja razvojna točka je bil nastavljiv naslon za hrbet, še precej pozneje pa je prelomnico prinesel tritočkovni varnosti pas, pa vzglavnik, uvedba ledvene podpore, v 60. letih pa so prvi sedeži zadnjico tudi že pogreli.

V novem, vedno bolj digitalno povezanem svetu pa bodo v oblak podatkov povezane tudi informacije iz sedeža. Meril bo srčni utrip, moč potenja, telesno temperaturo in še bi lahko naštevali. In seveda vedno natančnejša bo tudi masaža. Še posebej v povsem avtonomnih avtomobilih, ko bo pot iz službe lahko čas za, na primer, sproščujočo 40-minutno masažo. Koliko masažnih točk ima torej novi passat?