Foto:
Foto:
77. avtomobilski salon v Ženevi

Čeprav jih večina zaradi svojih nenavadnih oblik in gromozanskih stroškov izdelave nikoli ne vidi ceste, pa vseeno z atraktivnim, včasih že vesoljskim videzom (rinspeed eXasis, mazda hakaze ...) popestrijo štirikolesno druščino.

Na drugi strani so vse bolj v ospredju vozila z "zelenimi" motorji. Pri Mercedesu so razstavili model vision C220 bluetec, pri Toyoti so razkrili atraktivnega športnika FT-HS in hybrid X concept, medtem ko pri dodgeu stavijo na demona, Seat pa se lahko pohvali s prvim modelom s pogonom na vsa štiri kolesa alteo freetrack.

Prestiža na pretek
EDAG LUV je predstavil prestiž v pravem pomenu besede. Ideja za velikana z všečnimi lesenimi detajli je bila prevzeta kar iz navtike. Omenimo še škodin športni koncept, ki naj bi v prihodnje krojil vrh svetovnega motošporta in kiin konceptni kabriolet, ki je s svojim videzom takoj očaral ljubitelje avtomobilov.

Kaj svetovni avtomobilski velikani še ponujajo novega, si oglejte v naslednji fotozgodbi.

Grega Prebil

77. avtomobilski salon v Ženevi
Oblikovalsko podjetje Bertone, ki se lahko pohvali s 95-letno tradicijo, je v Ženevo pripeljalo agresivnega minimalista, ki je premiero doživel prav na avtosalonu. Roadsterjeva dinamična oblika in 1,4-litrski motor ob nizki teži omogočata sproščanje adrenalina in športne vozne lastnosti. Italijansko podjetje že dolga leta sodeluje s Fiatom, plod sodelovanja pa je več kot 50 različnih modelov. Omenimo samo 850 spider, X1/9, ritmo cabrio in punto cabrio. Foto: RTV SLO/Grega Prebil
Ogromni EDAG LUV je zaradi svoje velikosti in motornega pokrova zgodba zase. Full-size SUV je navdih našel v razkošnih jahtah, zato ne čudi, da sta v središču bela barva in plemeniti les, dve najpogostejši značilnosti jaht. Notranjost vozila je bila razvita v sodelovanju z Brabusom. Velikana poganja 6,1-litrski osemvaljnik, ki razvije 340 kW/462 KM, kar je dovolj, da avtomobil z mesta do 100 km/h pospeši v nekaj več kot 6 sekundah, največja hitrost znaša 250 km/h. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Zvezda Oplovega razstavnega prostora je športni koncept GTC (Gran Turismo Coupe). Nemški gigant je ljubiteljem športnih avtomobilov namignil, da naj bi avtomobil doživel tudi serijsko proizvodnjo. Konceptni GTC najavlja novo oblikovalsko poglavje podjetja. Futuristični štirikolesnik poganja turbo bencinski motor V6 kapacitete 2,8 litra, ki premore 220 kW/300 KM. Dovolj za šprint do 100 km/h v vsega 6 sekundah. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Vroča hyundaieva novost sliši na ime crossover concept. Konkurenca na trgu SUV-vozil je neizprosna. Tega se zavedajo tudi Korejci, ki so ponudili vozilo, pri izdelavi katerega so bili uporabljeni novi tehnološki materiali, hkrati pa so bili upoštevani najvišji standardi pri varnosti pešcev, zanemarili niso niti skrbnejšega odnosa do okolja. Foto: RTV SLO/Grega Prebil
Altea freetrack je prvi Seatov avtomobil s pogonom na vsa štiri kolesa. Španci se za zdaj še niso odločili, ali bo avtomobil zavil tudi v serijsko proizvodnjo, vsekakor pa je bil poleg Shakirine leon cupre v ospredju Seatovega razstavnega prostora. Novi koncept so razvili popolnoma z lastnimi močmi in že daje slutiti, v katero smer bo šel razvoj Seatovih avtomobilov v prihodnosti. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Svetovno premiero je doživela tudi škoda fabia v izvedbi WRC. Čeprav so predstavili le študijo, pa da avtomobil jasno vedeti, da Čehi resno najavljajo naskok na vrh motošporta. Za zdaj še ni jasno, ali bodo pri Škodi ponudili civilno izvedbo po vzoru RS-ja kot tudi to, kateri motor je sploh vgrajen v model. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Težko pričakovana Toyotina novost FT-HS je bila v središču pozornosti na razstavnem prostoru japonskega izdelovalca avtomobilov. Športni hibrid je bil prvič predstavljen v Detroitu, končno pa je prispel še v Evropo. Avtomobil poleg superprivlačnega videza odlikuje še 3,5-litrski bencinski motor V6 in THS-sistem (električni pogon) najnovejše generacije, ki na koncu zagotavljajo prek 294 kW ali 400 KM. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Iz Toyote prihaja še ena ekološka študija hybrid X. Konceptno vozilo je rezultat Toyotinih prizadevanj zadržati primat vodečega proizvajalca hibridnih vozil. Avtomobil so razvili v evropskem oddelku, odlikuje pa ga na oko privlačen potovalni prostor in 20-palčna platišča, ki še dodatno poudarjajo močan značaj. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Luč sveta je ugledal dodge demon, ki je resna konkurenca mazdi MX-5. Za razliko od predhodnih študij DaimlerChryslerja je bil demon razvit na popolnoma novi podlagi od samega začetka. V boju s konkurenco bodo glavne prednosti vozila vozne lastnosti in ugodna cena, zagotavljajo pri Dodgeu. Foto: RTV SLO/Grega Prebil
Mazda z modelom hakaze nadaljuje niz številnih atraktivnih konceptov, ki jim kar ni videti konca. Po ryugi in nagaru je na vrsto prišel slikoviti hakaze, ki je skupek neštetih tehnoloških rešitev. Ročice za vrata niso več potrebne, kot tudi ne ogledala, ki so jih zamenjale kamere. Foto: RTV SLO/Grega Prebil
Vzporedno z novim razredom C je Mercedes predstavil še proizvod z oznako bluetec. Celotno ime je mercedes vision C220 bluetec in je prvi avtomobil s štiricilindrskim motorem (dizelskim), ki je podprt z zgoraj navedeno tehnologijo. Vozilo že zdaj ustreza normi Euro 6, ki bo začela veljati šele leta 2015. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Kia je s cee'dom zadela v polno. Korejcem so zrasli apetiti, v Ženevi so že predstavili všečni brezstrešni koncept, ki je izdelan po okusu evropskih kupcev. Kljub v zadnjem času priljubljenim izvedbam CC so se pri Kii odločili za platneno streho, ki se postavlja in zlaga z elektromotorjem in nudi še boljši občutek vožnje z vetrom v laseh. Foto: RTV SLO/Andrej Leban