V Avtomobilnosti smo se posvetili še enemu čudovitemu mercedesu, pri katerem lahko čestitamo mojstru avtomobilskega oblikovanja – Robertu Lešniku in njegovi ekipi. Spoznali smo najnovejši in povsem nov model, kupe CLE.
Mercedes-Benz ima dolgo zgodovino kupejev. Po kupejih povprašujejo predvsem tisti, ki avtomobile zelo radi premerijo tudi z očmi. Da bi bolje razumeli, kaj vozila s tovrstno obliko prinašajo, smo obiskali zbiratelja starodobnih mercedesov Antona Ozimka. "Ker se ukvarjam s tiskom, kjer dizajn nekaj pomeni, lahko rečem, da imajo kupeji neki svoj čar. Tudi bistveno manj jih je na cesti kot klasičnih limuzin."
Kupeji potrebujejo prilagoditve ta udobje
Mercedes ima tradicijo priljubljenih kupejev, nima pa tradicije konstantnih poimenovanj. Če zavrtimo čas nazaj, namreč od oznake CLE, prek oznake E coupe, pridemo do modela C124.
Boštjan Čampa, specialist za starodobne mercedese pri podjetju Emil Frey Slovenija, je za Avtomobilnost povedal: "Črka E je prišla nekoliko pozneje. Da se je vseeno ločil od limuzine, so mu dali pred E še oznako C, ki pomeni coupe – kupe."
Torej CE. Za kaj torej gre? "Gre predvsem za drugačen zadek, za privlačnejši videz modela z dvojimi vrati, po navadi imajo večji "nos" spredaj in malo manjšo kabino. Večji poudarek je na videzu kot na uporabnosti," pravi Čampa.
Zaradi dolgih vrat so pri Mercedesu že pred tremi desetletji dodali inovacije za udobje. Ozimek se je usedel v svoj kupe iz leta 1992 in demonstriral "džentelmensko" funkcijo, ki vsekakor zelo pristaja stasu kupeja. Je pa tudi nujna s praktičnega vidika. Ko se je usedel za volan in s ključem vzpostavil kontakt, mu je sistem izza hrbta sam podal varnostni pas, da mu ni bilo treba segati daleč nazaj. Posebnost starodobnega kupeja je tudi, da nima B-stebrička, kar pomeni bolj elegantno in udobno vstopanje na zadnje sedeže.
Ozimek vsem, ki bi si radi omislili starodobno vozilo, svetuje izbiro bencinskega motorja, ki je veliko cenejši za vzdrževanje od dizelskega motorja. Starodobnikov pa ne kupujejo le zagreti navdušenci nad avtomobili, ampak so lahko tudi pametna naložba.
Ozimek pravi, da avto danes rahlo pridobiva vrednost, zagotovo pa bo s tem, ko bo tovrstnih avtomobilov na trgu vse manj, tudi cena višja. Čampa dodaja, da je starodobnik lahko zelo dobra naložba, ki pa je seveda odvisna od redkosti in ohranjenosti avtomobila. Tovrstne odločitve ne smejo biti streli na slepo, temveč je nujno dobro poznavanje zgodovine modela, nato pa premišljena izbira prave generacije in različice.
CLE nadomešča kar dva kupeja
Kaj pa danes pomeni Mercedesova novost CLE? Gre za kupeja, ki v ponudbi te znamke menja kar dva modela iste vrste – C in E kupe – tehnično pa je zelo soroden zadnji generaciji razredov C in E. Kar se tiče velikosti, je ta novinec z dolžino 4,85 metra v resnici daljši, kot bi mu to prisodili na prvi pogled.
Glavna razlika v primerjavi z razredoma C in E je, da CLE ponuja vožnjo 2+2, torej na zadnji klopi je prostora le za dve osebi. In kaj v potniški kabini še opazimo? Še vedno nam avto postreže z varnostnim pasom. Nekoliko nenavadno je, da CLE ima B-stebriček. Še njegov predhodnik E-coupe ga namreč ni imel, enako pa velja tudi za 124-ico iz 90-ih, ki jo lasti Ozimek.
Tehnično gledano, CLE prinaša že znane rešitve iz razredov C in E. To velja za voznikov prostor in pogonsko paleto, ki jo sestavljajo turbobencinski štiri- in šestvaljniki ter en turbodizelski štirivaljnik, ki jih – prav vse – podpira še blago hibridna tehnologija.
Katera bo torej prava izbira, ki bo dobro ohranjala vrednost tudi na dolgi rok, nas je zanimalo? Čampa pravi, da so, gledano skozi zgodovino, to bencinski motorji z večjimi prostorninami. CLE je na voljo tudi s šestvaljnim motorjem.
Še več o zgodovini Mercedesovih kupejev in novem CLE pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje