Land rover uživa med ljubitelji tovrstnih vozil pravi kultni status. Na sliki land rover defender 110. Foto: MMC RTV SLO
Land rover uživa med ljubitelji tovrstnih vozil pravi kultni status. Na sliki land rover defender 110. Foto: MMC RTV SLO

Robustni džip je vse do danes ohranil prvotno obliko in lastnosti, ki ga postavljajo v sam vrh te kategorije. Do zdaj so jih izdelali že skoraj dva milijona, še vedno pa jih veliko vozi po cestah. Izkazali so se predvsem s svojo trajnostjo in praktičnostjo.

Klasični land rover, za katerega se uporablja ime defender, poleg omenjenih lastnosti sledi tudi tehnološkemu napredku.

Danes land rover obsega modele defender, discovery, freelander in range rover. Prav vsak od teh ima korenine ravno v prvotnem land roverju, ki je tudi najuspešnejši model te znane angleške znamke.

V sliki in besedi si oglejte razvoj land roverja.

J. R.

Prvi prototip land roverja so naredili 1947, kmalu pa so izdelali še 48 primerkov, namenjenih testiranju in ocenjevanju. Uradno so land roverja predstavili naslednje leto na avtomobilskem sejmu v Amsterdamu. Land rover I. serije je imel podobno kot nasledniki železno šasijo in aluminijasto ohišje. Danes jih še kar nekaj vozi po cestah.
Drugo generacijo, t. i. series II, so predstavili leta 1958. Model je nekoliko širši od predhodnika, poganja pa ga 2,25-litrski bencinski motor. Oblika land roverja je od tedaj nespremenjena še 25 let.
Land rover series IIA je imel od leta 1961 naprej dizelski motor enake prostornine kot predhodnik, bistveno pa se od njega ni razlikoval, razen odstranljive strehe in sprednjih žarometov, ki so bili bolj ob straneh. Leta 1967 je prišla na trg tudi različica z večjimi pnevmatikami in z 2,6-litrskim bencinskim motorjem s šestimi cilindri. Džipi serije II in IIA so danes zelo cenjeni, na nekaterih kmetijah pa jih še vedno uporabljajo za delo.
Land rover series III (od 1971 do 1985) ima skoraj isto obliko kot predhodniki. Ima izboljšan menjalnik in nekoliko spremenjeno armaturo. Do leta 1976 je s proizvodnega traku odpeljalo že milijon land roverjev.
Land rover lightweight, ki bi ga lahko prevedli kot »lahki land rover«, je bil na voljo v dveh različicah, imenovali pa so tudi »zračnopremični«. Uporabljal se je predvsem za potrebe britanske vojske, glavna lastnost pa je spremenjena oblika. Čeprav se zdi manjši od predhodnikov, pa je od njih dejansko težji. Za prevoz s helikopterjem so mu zaradi teže včasih tudi »odmontirali« kakšen del. Zaradi dobrih »off-road« voznih lastnosti so jih po odpustu iz vojske ljubitelji hitro razgrabili.
Leta 1983 je na trg prišel land rover defender 110. Od takrat naprej Land Rover za te robustne džipe še vedno uporablja ime defender. Zaradi naraščajoče ponudbe tujih džipov so defenderja precej izboljšali: je širši, ima pet prestav, vzmetenje, stalni štirikolesni pogon, izboljšano notranjost itd.
Točno 60 let po prvem land roverju so na trg poslali najnovejšo različico, ki nedvomno najbolj napredna od vseh predhodnikov. Iima 2,4-litrski dizelski motor, ki razvije 360 Nm navora. Ima šest prestav in najboljše vlečne sposobnosti v tem razredu. Tudi znotraj je defender precej izboljšan, saj ima boljše sedeže in stikala, klimatsko napravo in avdiosistem.