"V času razvoja smo natančno preučili prav vsak sestavni del. Trudili smo se, da bi našli možne prihranke. Če smo ugotovili, da je sestavni del ključen, smo del ohranili, ne glede na visoko ceno. In prav zato ima tudi LBX vso to premijsko tehnologijo," je za Avtomobilnost razložil vodja razvoja LBX pri Lexusu Kunihiko Endoh.
Tudi v mali mestni avtomobil so vgradili vse znanje, kar ga premore ta Toyotina prestižna znamka, pa naj stane, kolikor hoče. To pomeni, da tudi ta mali LBX vsebuje vso tehnologijo in ves Lexusov šarm, kar ga ponujajo veliki lexusi, na primer RX. In to lahko potrdimo že tudi po teh nekaj kratkih mestnih kilometrih. To je nekaj konkretnih primerov.
Etienne Plas, vodja komunikacij pri Lexus Europe, nam je povedal: "Vsekakor izberemo najboljše materiale, bodisi polanilinsko usnje ali pravo usnje oziroma vegansko usnje. Obstajajo različne možnosti v smislu premijske opreme." To je edinstveno za Lexus. Pri tehnologiji pa imamo na primer pogon učinkovitosti, ki v realnem času analizira in tudi v realnem času združuje informacije o cestnih razmerah. Celo spominja, kje ste bili dan prej. Rezultat je, da tako maksimizira uporabo električne energije v baterijah.
LBX uvaja nove tehnologije
V določenih pogledih pa je LBX celo boljši od večjih lexusov. Plas: "Pri zaviranju je zelo nadležno, ko se avto močno nagne naprej. S tem vozilom ves čas, ko deluje zavorna sila, ohranjate uravnoteženost med sprednjim in zadnjim delom. Avto samodejno izračuna porazdelitev zavorne sile med kolesi, da ohrani to zelo linearno držo. To je zelo ekskluzivna tehnologija Lexusa."
Povedano poenostavljeno, avtomobil se med vožnjo ne ziba naprej-nazaj, levo-desno. Med vožnjo ostaja stabilen in zagotovo bo to všeč tudi tistim, ki po navadi med vožnjo občutijo slabost. LBX smo vozili v Valencii, ki je mesto umetnosti in znanosti, delo izjemnega arhitekta Santiaga Calatrave. Ta lokacija je še kako primerna za japonsko znamko. Lexus povezuje umetnost in tehnologijo, to gre z roko v roki. Pri Lexusu redno poslušamo japonske besede, ki izhajajo iz načel japonske filozofije. Lexus zna to japonsko filozofijo odlično utelesiti, da jo lahko gledamo in pa tudi otipamo.
Oblikovalci so navdih za zunanjost našli v japonskem tradicionalnem riževem kolačku poimenovanem kagami moči. Plas pravi, da ga na Japonskem po navadi jedo okrog novega leta. Zanj je značilno, da je sestavljen iz dveh kolačkov, spodnji je širok, manjši pa na njem. "Ko pogledamo LBX, prav tako vidimo podobno držo." Drugi japonski izraz v povezavi z LBX je tazuna, ki v japonščini pomeni konjsko uzdo. "Ideja je torej, da avto vozimo, kot bi jezdili konja. To pomeni, da imamo ves čas pogled na cesto. Ni nam treba gledati navzdol, da bi našli stikala. To filozofijo smo vgradili v voznikov prostor vseh naših modelov. Na primer, na volanskem obroču so stikala, ki jih lahko uporabljamo na način, da nam ni treba gledati navzdol. Njihove funkcije gledamo projicirane na vetrobransko steklo."
Slovenska lista naročil se hitro polni
Da pri razvoju LBX-a niso varčevali, je zelo strateška odločitev. LBX bo namreč prodajal tudi druge večje lexuse, pri zvišanju tržnega deleža pa jim je pomagal celo Audi, ko je iz tega razreda umaknil model Q2.
Josuke Arai, predsednik Toyote Adria, je za Avtomobilnost dejal: "LBX je bil zasnovan z neupoštevanjem klasičnih razmerij avtomobilskih segmentov, zato lahko pokrije potrebe kupcev SUV-razredov B, C, B. Zato pričakujem, da bo veliko več kupcev začelo iskati Lexus. Tudi tisti, ki so doslej menili, da jim je lexus nedosegljiv. Pripravili smo tudi zelo konkurenčno ponudbo, ki se je od novembra, ko smo odprli spletne rezervacije, izkazala za zelo ugodno. Omenjene rezervacije so zasedle že skoraj polovico letne kvote modela LBX za Slovenijo. To je dokaz, kako si slovenski trg želi takšnega avtomobila."
Pri Lexusu nas zdaj vabijo, da obiščemo prodajni salon, recimo tistega v Ljubljani, v katerem je po novem resničnost digitalno oplemenitena. Ko boste prišli tja, boste videli, da imate dva para vrat. Ena vodijo do Toyote, skozi druga vstopate v Lexusov prodajni salon. Pri Lexusu zdaj pravijo: pridite in pa otipajte.
Strogi nadzor kakovosti v tovarni
Plas pravi, da so glede kakovosti dopustne vrednosti napak pri Toyoti na zelo visoki ravni, a pri Lexusu so na še nekoliko višji: "V proizvodnji imamo namreč takumije. To so mojstri z več kot 25-letnimi izkušnjami. Imamo jih v vseh Lexusovih tovarnah. Oni so tisti, ki zagotavljajo tako visoko kakovost. Zelo smo ponosni na svoj nadzor nad režami. Če mora reža meriti 2,7 milimetra, nikakor ne sme biti v praksi 2,5 milimetra. V proizvodnji imamo zato ljudi s posebej zato natreniranimi prsti. Ko se sprehodijo po liniji, s prstom zaznajo napako, ki je sami ne boste zaznali. Oni so izurjeni."
Razliko pa boste začutili že ob samem vstopu v salon in takrat bo na sporedu omotenaši. Lexusova filozofija naroča, da ponudijo več, kot kupec pričakuje. "Ko vstopite v naš prodajni salon, vam ponudimo posebno brisačko s posebnimi dišavami. Seveda z Lexusovim logotipom. S to gesto želimo izkazati dobrodošlico, stranki želimo ponuditi čim prijetnejšo izkušnjo. Želimo, da se bodo pri nas počutili kot doma," razloži Arai. LBX pa je z večjimi lexusi primerljiv tudi s prtljažnikom, ki je za tako majhen avtomobil zelo velik, recimo temu celo ogromen. Predvsem pa je bistveno večji kot na primer pri lexusu UX.
Lexus UX je že dobil tudi električni pogon. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje