Leaf je namreč v družbi dozdajšnjih nosilcev naslova evropski avto leta prvi, ki ga poganja le električni motor. Žirija 57 avtomobilističnih novinarjev iz 23 držav pa je pri odločitvi o nosilcu naslova brez dvoma upoštevala tudi to tehnično posebnost modela, zaradi katere je izstopal med običajnimi tekmeci v izboru. Kompakten električni motor je nameščen v sprednjem delu vozila in poganja prednji kolesi. Motor doseže največjo moč 80 kW in največji navor 280 Nm, kar zadostuje za doseganje hitrosti do 145 km/h. Motor poganja električna energija, shranjena v litij-ionskih akumulatorjih z izhodno močjo več kot 90 kW. Doseg avtomobila brez dodatnega polnjenja znaša 175 km.
Prvi kupci na Japonskem in v ZDA bodo serijsko različico leafa dobili že ta mesec, v Evropi pa se jim bodo prvi lastniki pridružili na začetku prihodnjega leta, in sicer najprej na Portugalskem, Irskem, v Veliki Britaniji ter na Nizozemskem.
Avtomobil z ničelno stopnjo izpustov za zdaj izdelujejo le na Japonskem, leta 2012, ko bodo dograjene nove proizvodne zmogljivosti, pa ga bodo začeli izdelovati tudi v Severni Ameriki in leta 2013 v Evropi. Načrti o širjenju proizvodnih zmogljivosti med drugim dokazujejo optimizem in samozavest izdelovalca, ki verjame v kakovost ter prihodnost avtomobilov z električnim pogonom.
S tem se je očitno strinjala tudi žirija za izbor "car of the year". Njen predsednik je ob razglasitvi rezultatov dodatno izpostavil: "Nissan leaf je postavil mejnik za vsa električna vozila. Postal je namreč prvo električno vozilo, ki se lahko meri z običajnimi avtomobili po številnih merilih."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje