Evropska komisija je 17. maja leta 2018 sprejela predlog nove uredbe o označevanju pnevmatik z namenom povečati učinkovitost porabe goriva, varnosti in zmanjševanja hrupa.
Nova uredba bo nadomestila uredbo o označevanju pnevmatik iz leta 2009 (TLR), hkrati pa ohranila in okrepila večino njenih ključnih določb.
Dobavitelji bodo morali nalepko na pnevmatikah jasno predstaviti pri vseh oblikah nakupa, tudi kadar pnevmatika ni fizično razstavljena v trgovini, ko se prodaja na spletu ali na daljavo. Medtem ko se oznaka pnevmatike trenutno uporablja za osebna in lahka tovorna vozila, bo zdaj veljala tudi za težka tovorna vozila.
Do podatkov s skeniranjem QR-kode
Na novi oznaki sta bila prenovljena razreda kotalnega upora in zavorne učinkovitosti na mokrem, medtem ko je kotalni hrup ovrednoten s številom decibelov in črkami A, B ter C.
Potrošniki bodo lahko dostopali do dodatnih podatkov o izbrani pnevmatiki v evropski podatkovni zbirki. Skenirati bodo morali kodo QR na oznaki. Uvedena sta tudi dva nova piktograma, ki kažeta, ali izbrana avtomobilska pnevmatika po oprijemu na snegu izpolnjuje homologacijske standarde Unije (snežinka) in/ali gre za pnevmatiko brez žebljev z oprijemom na ledu, ki izpolnjuje novi standard ISO.
Tako potrošniki kot poslovni uporabniki lahko z izbiro pnevmatik z manjšim kotalnim uporom veliko prihranijo, tako z vidika stroškov goriva kot manjših emisij. Jasne informacije o oprijemu na mokrem bodo pripomogle k večji prometni varnosti, podatek o kotalnem hrupu pa je namenjen zmanjševanju zvočnega onesnaženja, ki ga povzroča cestni promet.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje