Verjetno se nas večina niti ne zaveda, v kako prelomnem času živimo. Marsikaj, kar je bilo dobro še pred nekaj leti, je zdaj nesprejemljivo, celo škodljivo. Posledično se spreminja način življenja, spreminjajo se naše življenjske navade, za katere smo mislili, da se ne bodo nikoli, in spreminja se tudi avtomobilska industrija.
Še nedolgo so pri Toyoti in Lexusu zatrjevali, da je njihova prihodnost zgolj hibridna, zdaj pa je poleg priključnih hibridov tudi popolnoma električna. Japonci pravijo, da ne zgolj zato, ker so takšne trenutne smernice, ampak predvsem zaradi skrbi za naravo in naš planet.
Kaj je res in kaj ne, niti ni pomembno. Pomembnejše je to, da je RZ prvi namensko električni Lexus (UX300e je bil očitno le vmesna faza), hkrati pa v avtomobilski svet prinaša kar nekaj novosti.
Dinamičen in zmogljiv tudi na terenu
S prvim povsem električnim avtomobilom pri Lexusu želijo ponuditi dinamične vozne lastnosti. Te naj bi zagotavljala sistema e-Axle in nadzor navora Direct4. e-Axle je kompakten sklop, ki ga sestavljajo električni motor, menjalnik in krmilna enota za napajanje, nameščen pa je med pogonski kolesi. Ker RZ ponuja štirikolesni pogon, to pomeni, da ima na vsaki osi ločen, neodvisni sistem e-Axle, pri čemer sistem na prednji osi ponuja moč 150 kW, na zadnji pa 80 kW. Za njuno sinhrono delovanje skrbi nadzor navora Direct4. Številna tipala nadzirajo različne dejavnike, vključno s hitrostjo vozila, kotom krmiljenja in silami pospeška, nato pa na podlagi teh izračunov takoj uporabi ustrezen pogonski navor za vsakega od sistemov e-Axle. Japonci zatrjujejo, da se vse zgodi in prilagodi v milisekundah – hitreje kot pri katerem koli drugem mehanskem sistemu.
Poseben pristop znotraj koncerna
Baterijski sklop je v celoti nameščen na dnu avtomobila in predstavlja konstrukcijski del okvirja vozila. Nova platforma za električna vozila je enaka Toyotini, vseeno pa pri Lexusu poudarjajo, da so uporabljeni posebni pristopi, kot so lasersko varjenje pragov in ojačitev spojev za zmanjšanje ali preprečitev deformacije. Hkrati so se trudili zmanjšati težo materialov, ki so višje v vozilu, da bi zagotovili nizko težišče in ublažili nagibanje karoserije. Dodatno so odprtine v vogalih zadnjih vrat na notranji strani zapolnili s posebno trdo peno, ki še izdatno zmanjša hrup in vibracije.
V praksi se nad vožnjo res ne gre pritoževati. RZ ni športnik na ravni Tesle, je pa, vsaj po kratki vožnji sodeč, veliko bolj varčen z baterijo kot sestrska toyota bz4x.
Vabimo vas, da še podrobneje Lexusov premijski električni SUV spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost, v katerem smo gostili tudi Lexusovega produktnega strokovnjaka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje