Mazdin paradni model kljub zmogljivim motorjem stavi na ugodno porabo in predvsem kakovost, s katero meri tudi na premijski razred. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Mazdin paradni model kljub zmogljivim motorjem stavi na ugodno porabo in predvsem kakovost, s katero meri tudi na premijski razred. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

CX-80 je SUV z možnostjo sedmih sedežev, ki je tesen sorodnik modela CX-60. Oba modela temeljita na enaki platformi, bistvena razlika med njima pa je medosna razdalja, ki je v primeru CX-80 daljša za 25 centimetrov (skupna dolžina CX-80 je 4,99 m).

Daljša medosna razdalja se najbolj odraža pri prostorskem prirastku v potniški kabini in ravno ta je glavni adut, na katerega bo stavil Mazdin novinec. Za nameček se zadnja vrata odpirajo zelo široko (skoraj pod pravim kotom), zato je v drugo sedežno vrsto zelo preprosto vstopati.

Medosna razdalja meri kar 3,12 metra, kar je dobrih 25 centimetrov več kot pri modelu CX-60. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Medosna razdalja meri kar 3,12 metra, kar je dobrih 25 centimetrov več kot pri modelu CX-60. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Druga sedežna vrsta je na voljo v različnih postavitvah: V bolj prestižni – z le dvema sedežema in široko sredinsko konzolo ali v bolj družinski – s tremi sedeži. V primeru dvosedežne druge vrste sta sedeža pomična za 12 centimetrov.

Kot vselej v tem segmentu je tretja vrsta namenjena “zasilnemu” prevozu oseb ali pa prevozu manjših otrok. Razmeroma prijetnega potovanja bodo namreč deležne osebe, visoke do 170 centimetrov.

Število postavljenih sedeževProstornina prtljažnika
2 sedeža258 L
4 ali 5 sedežev687 L
7 sedežev1.971 L

Elegantna notranjost in tehnologije, ki lahko rešujejo življenja

Mazda se v nasprotju s številnimi drugimi proizvajalci v notranjosti drži preverjenega recepta. Prednji del notranjosti, ki je popolnoma enak kot pri modelu CX-60, zaznamujejo zelo široka sredinska konzola in lični detajli s čistimi linijami.

V drugi sedežni vrsti so možne tri različne konfiguracije sedežev. Na voljo klop s tremi sedeži (za sedem potnikov), dva ločena sedeža s prehodom ali s sredinsko konzolo in mizico (za šest). Poleg tega je druga vrsta sedežev pomična za 12 centimetrov. Foto: Mazda
V drugi sedežni vrsti so možne tri različne konfiguracije sedežev. Na voljo klop s tremi sedeži (za sedem potnikov), dva ločena sedeža s prehodom ali s sredinsko konzolo in mizico (za šest). Poleg tega je druga vrsta sedežev pomična za 12 centimetrov. Foto: Mazda

Vozniku je na voljo tudi zadnja generacija Mazdinih asistenčnih sistemov – na čelu s sistemom za preprečevanje čelnega trka pri prehitevanju in novo podporo za neodzivne voznike. S pomočjo te kamera zazna voznikovo neodzivnost, avto pa samodejno zmanjša hitrost in se varno ustavi. Ob koncu postopka avtomobil samodejno odklene vsa vrata in sproži klic v sili.

Pri tovrstnem vozilu bo zagotovo koristen tudi sistem za pripenjanje priklopnika, ki vozniku olajša delo s pomočjo kamere (CX-80 sicer prinaša do 2500 kg vlečne zmogljivosti).

Mazda CX-80 ima sedem sedežev in šestvaljni dizelski motor oziroma zmogljiv priključno-hibridni pogonski sklop. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Mazda CX-80 ima sedem sedežev in šestvaljni dizelski motor oziroma zmogljiv priključno-hibridni pogonski sklop. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Še naprej šestvaljni dizel

CX-80 je v Sloveniji na voljo z dvema pogonoma. Po napovedih uvoznika naj bi se 70 odstotkov uporabnikov tega vozila pri nas odločilo za 3,3-litrski turbodizelski (vrstni) šestvaljnik, ki 187 kilovatov moči na vsa štiri kolesa prenaša z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Preostalih 30 odstotkov uporabnikov bo izbralo priključnega hibrida z 2,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom in elektromotorjem, ki energijo za svoje delovanje črpa iz baterije z zmogljivostjo 17,8 kWh. Sistemska moč priključnega hibrida znaša 241 kilovatov, tudi v tem primeru pa je pogon štirikolesni.

RazličiciPogonski sistemProstornina motorjaNajvečja močMenjalnikPogon koles
2.5 skyactive PHEVPriključno-hibridni pogon2488 ccm241 kW8-st. samodejništirikolesni
3.3 skyactive DTurbodizelski pogon3283 ccm187 kW8-st. samodejništirikolesni