Ko je Mazda leta 2019 predstavila svoj prvi povsem električni model MX-30, je ljubitelje električnih avtomobilov razočarala s skromno zmogljivostjo baterije – le 35,5 kWh.
Majhna baterija je pomenila skromen doseg. Vendar so pri Mazdi vedeli, kaj počnejo, saj so že od začetka računali na različico s podaljševalnikom dosega, torej majhnim bencinskim agregatom, podobno kot je BMW naredil z i3 REX. Namesto klasičnemu motorju z notranjim zgorevanjem so pri Mazdi dali prednost enorotorskemu Wanklu.
Ves čas kolesa poganja elektromotor
MX-30 e-skyactiv R-EV je serijski priključni hibrid, ki uporabnikom še naprej ponuja enake vrednote kot izvirna MX-30, hkrati pa omogoča nove načine uporabe baterijskega električnega vozila. Po podatkih Mazde ima MX-30 e‑Skyactiv R-EV 85 kilometrov baterijskega električnega dosega, ki zadostuje za vsakodnevne vozne potrebe, ter možnost uporabe generatorja, ki omogoča vožnjo na dolge razdalje. Skupni doseg naj bi bil okoli 600 kilometrov. Za pogon koles vozila ves čas skrbi elektromotor.
Mazda je za pogon generatorja izbrala rotacijski motor, pri čemer je izkoristila edinstveno zmožnost rotacijskega motorja, da majhen agregat proizvaja potrebno moč. Na novo razviti rotacijski motor 8C je v motornem prostoru nameščen skupaj z generatorjem in motorjem z veliko močjo. Ta kompaktni električni agregat dopolnjujeta litij-ionska baterija z zmogljivostjo 17,8 kWh in 50-litrski rezervoar za gorivo, kar ustvarja edinstven serijski priključni hibridni sistem.
Električno mazdo MX-30 smo v Avtomobilnosti na testu preizkusili leta 2020. Vabljeni k ogledu videoprispevka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje