X-trail bo pri nas na voljo tudi s klasičnim, le bencinskim in dvokolesnim pogonom. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
X-trail bo pri nas na voljo tudi s klasičnim, le bencinskim in dvokolesnim pogonom. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Japonski Nissan se je odločil, da v zavetju slovenskih gora predstavi novo, četrto generacijo svojega modela X-trail. Nekaj sto novinarjev iz celega sveta se je navduševalo nad slovenskimi naravnimi lepotami in cestami, njihova podoba pa bo po zaslugi njihovega poročanja na ogled milijonom gledalcev, bralcev in sledilcev.

Nissan slovenskih cest ni izbral le zaradi slikovite kulise. X-trail je namreč družinski terenec, ki mu izleti v takšna, bolj avanturistična območja, že od nekdaj zelo pristojijo.

X-trail bo na voljo s petero ali sedmero sedežev, na katere bodo lažji vstop omogočala vrata, ki se odpirajo zelo na široko. V petsedežni konfiguraciji sicer X-trail razpolaga s prtljažnikom z osnovno prostornino 585 litrov, kar je 20 litrov več kot v predhodniku. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
X-trail bo na voljo s petero ali sedmero sedežev, na katere bodo lažji vstop omogočala vrata, ki se odpirajo zelo na široko. V petsedežni konfiguraciji sicer X-trail razpolaga s prtljažnikom z osnovno prostornino 585 litrov, kar je 20 litrov več kot v predhodniku. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

X-trail je drugi Nissanov model, ki je v Evropi opremljen s pogonskim sklopom e-power. Gre za hibridni pogonski sklop, pri katerem kolesa žene le elektromotor, za energijo pa skrbi 1,5-litrski turbo trivaljnik s prilagodljivim kompresijskim razmerjem. Ta pogon smo prvič spoznali v modelu qashqai, ko smo ugotovili, da je hibrida Nissanu resnično uspelo narediti bolj prijetnega za vožnjo.

Všeč nam je bila usklajenost dviga vrtljajev motorja z jakostjo pospeševanja in odsotnost hrupa. To omogoča uglajenost vgrajenega bencinskega motorja, ki zaradi narave pogona v veliki večini deluje v optimalnem območju.

Nissanove raziskave odzivov in mnenj kupcev so jasno pokazale, da le-ti dajejo prednost enostavno uporabnim osnovnim funkcijam, zato ima X-trail še naprej klasične gumbe za upravljanje ogrevanja in klimatske naprave, prav tako pa tudi gumbe za upravljanje funkcij osrednjega zaslona. Foto: Nissan
Nissanove raziskave odzivov in mnenj kupcev so jasno pokazale, da le-ti dajejo prednost enostavno uporabnim osnovnim funkcijam, zato ima X-trail še naprej klasične gumbe za upravljanje ogrevanja in klimatske naprave, prav tako pa tudi gumbe za upravljanje funkcij osrednjega zaslona. Foto: Nissan

Drugačen štirikolesen pogon

Pogon e-power je v X-trailu nadgrajen še z novim sistemom štirikolesnega pogona e-force. Sistem, ki bo na voljo tudi pri električni ariyi ima v primerjavi s qashqaijem še en dodaten elektromotor, ki je na zadnji osi.

Pri Nissanu pravijo, da bosta motorja s skupno močjo 157 kilovatov zagotavljala udobno vožnjo, odzivnost in dober oprijem. Kako jima bo to uspelo?

Lucile Laporte iz oddelka za produktno načrtovanje pri Nissanu je za oddajo Avtomobilnost povedala: “Sistem z dvema elektromotorjema omogoča zelo natančen nadzor porazdelitve navora med sprednjo, zadnjo, levo in desno osjo. Ta zelo izboljša stabilnost. Če lahko prenesete navor le s sprednje na zadnjo os in izgubite oprijem enega kolesa, avto izgubi del vlečne moči. Dober primer je vožnja v klanec na spolzki podlagi. Če izgubite vlečno moč na eni strani, jo bolj ali manj izgubi vsa os. S prenosom navora z ene na drugo stran avto ne bo več zdrsnil vstran. Ne bo se vam treba reševati s sukanjem volana. Odziv dvojnega elektromotorja je odličen. Sistem se odzove desettisočkrat hitreje. V ozadju deluje ves čas. Vozniku ga ni treba zagnati. Vedno je na voljo in odzove se takoj.”

Vse o novem nissanu X-trailu izveste v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu.