Jaguar XJ brez dvoma zbuja pozornost, je pa pregrešno drag in v Sloveniji jih ne bo veliko na cestah. Foto: M. Kr.
Jaguar XJ brez dvoma zbuja pozornost, je pa pregrešno drag in v Sloveniji jih ne bo veliko na cestah. Foto: M. Kr.

Prestižna limuzina še bolj prestižne znamke bo na slovenskih cestah redek pojav predvsem zaradi svoje cene. Najnižja številka, ki jo je mogoče najti na ceniku, je namreč 85.900 evrov za avtomobil s 3,0-litrskim dizelskim motorjem V6 in standardno medosno razdaljo.

V za večino nepojmljive višave pa se zažene različica XJ supersport z daljšo medosno razdaljo in 5,0-litrskim motorjem V8, ki zmore zavidljivih 510 KM (380 kW) za ceno 187.300 evrov. Seveda brez morebitne dodatne opreme po želji petičnih kupcev. Ti si kljub visoki ravni obsežne raznovrstne opreme hitro najdejo še kakšno podrobnost na seznamu dodatne opreme. XJ je avto za izstopanje in si zasluži vsaj kanček individualizacije po meri posameznega kupca.

Kot se spodobi za avtomobil v tem razredu, poleg štirih zmogljivih pogonskih agregatov v vozilu ne manjka tudi preostale opreme, namenjene udobju, varnosti in prestižu.

Jaguar pri pogonskih agregatih slovenskim kupcem ponuja izbiro med 3,0-litrskim dizelskim motorjem V6 z 202 kW (275 KM) moči in 600 Nm navora ali enim izmed dveh 5,0-litrskih bencinskih motorjev V8 z 283 kW (385 KM) in 375 kW (510 KM) ter navoroma 515 in 625 Nm. Za prenos moči na zadnji par koles pri vseh različicah skrbi 6-stopenjski polavtomatski menjalnik.

Pri opremi, namenjeni varnosti, je podobnih skrajnosti kot pri motorjih precej manj, saj se je večina dodatkov že dobro uveljavila tudi v precej manj prestižnih in cenovno lažje dosegljivih avtomobilih.

Podobno velja za informacijske sisteme in navsezadnje tudi za udobje, ki v veliki meri temelji na velikosti vozila. Krajša različica XJ z medosno razdaljo 3.032 mm meri 5.122 mm, daljša z medosno razdaljo 3.157 mm pa 5.247 mm. Prestiž, ki ga kupci izdatno plačajo, pa se seveda ne meri v kilovatih ali milimetrih.