"Avtonomna vožnja bo prihajala korak za korakom, vedno bo neke vrste evolucija, nadgradnja prejšnje tehnologije. Zadnji korak pa bo revolucionaren," je v intervjuju za Avtomobilnost leta 2017 povedal dr. Michael Hafner, vodja Mercedes-Benzovega razvoja asistenčnih sistemov in sistemov avtonomne vožnje.
Mercedesov strokovnjak v avtonomni vožnji vidi številne prednosti, zato nanjo gleda iz različnih zornih kotov. Kaj je dobro za ljudi, promet in prevoz na splošno, tudi za storitve deljenja avtomobilov itd. Zmogljivost avtonomnih avtomobilov je velika, zato se tega zelo veseli. Pojasnil je, da bomo priča vedno bolj avtomatiziranim vozilom. Danes je še vedno tehnologija voznikom predvsem v pomoč, še vedno pa morajo imeti sami nadzor nad vozilom. Povedal nam je, da bodo v naslednjih korakih vozniku postopoma odvzemali nadzor nad vozilom, najprej v specifičnih voznih razmerah, na primer v prometnih zastojih, na avtocesti v enosmernem prometu, zadnji cilj pa je popolnoma avtomatizirana vožnja.
Prehod na četrto stopnjo avtonomne vožnje
Kaj se je spremenilo v dveh letih? Ne veliko. Ali pač. Mercedes je pripravljen na nov korak, a bo moral počakati na zeleno luč zakonodajalcev. Sajjad Khan, ki vodi Mercedes-Benzov prihodnji tehnološki razvoj, združen pod kratico CASE (povezan, avtonomen, deljen in električen), je za Automotive News Europe pojasnil izzive in vzroke, ki upočasnjujejo prvenec samovozečih avtomobilov.
Mercedes do konca leta v San Joseju v Kaliforniji načrtuje testiranje avtomobilov stopnje 4 skupaj s podjetjem Bosch, ki velja za enega največjih dobaviteljev sistemov in delov za avtomobilsko industrijo. Khan je v intervjuju dejal, da z dovoljenjem lokalnih oblasti svoje avtomobile že preizkušajo tudi na javnih cestah v Stuttgartu, a se testi vendarle nekoliko razlikujejo od tistih v San Joseju, kjer gre za pilotni projekt s posebnimi parametri. San Jose je postalo pilotno mesto za storitev avtomatizirane izmenjave vozil, ki jo ponujata Bosch in Daimler. Testno območje je osredotočeno na prometno magistralo San Carlos Street/Stevens Creek Boulevard med središčem mesta in zahodnim San Josejem.
Testiranja tudi v Evropi
Khan je prepričan, da bodo podobne projekte začeli tudi v Evropi, vendar pa morajo najprej sami opraviti domačo nalogo, da bodo dobili podporo zakonodajalcev. "Ko bo tehnologija pripravljena in na voljo za popolnoma avtonomna vozila, ki ne potrebujejo človeka za volanom, verjamemo, da bodo oblikovalci politike želeli sodelovati z nami z namero, da ta vozila pripeljemo na trg. Prva naloga pa je razviti taka vozila."
Vendar pa komisija Združenih narodov za Evropo še ni odobrila sistema ravni 3 za prodajo v Evropi, pri čemer bo Mercedes s prihodom novega razred S prihodnje leto to tehnologijo že vgrajeval v svoja vozila. Khan pravi, da je optimističen in prepričan, da bodo imeli do sredine prihodnjega leta že dovoljenje: "Daimler tako ali tako ne bi odobril njegove uporabe, dokler ne bo 99,999-odstotno prepričan, da lahko vozilo varno vozi v soseski, kjer se igrajo otroci."
Pametna multimedija kaže pot
Spregovoril je tudi o največjih ovirah na poti do prihoda samovozečih avtomobilov na ceste: "Ne vidim drugih ovir kot to, da zagotovimo, da bo tehnologija varna. Imamo izzive v smislu zaznavanja, načrtovanja poti, mapiranja, izboljšav natančnosti določenih senzorjev. Nekatere od teh stvari so bolj zapletene kot druge. Na koncu pa so to vse stvari, ki so obvladljive, a je potrebna uskladitev."
Mercedes je svoj najnovejši multimedijski sistem, ki deluje na principu umetne inteligence (MBUX), vpeljal že v skoraj vse svoje modele vozil. To je bil preboj na področju avtomobilske povezljivosti. Pri Mercedesu celo trdijo, da so na trg pripeljati tehnologijo, ki spreminja igre. "Ta dojenček je postal znan kot MBUX. Z enako strastjo in osredotočenostjo se ukvarjamo z avtonomno vožnjo," še pravi Khan.
Avtonomna vožnja v pomoč vsem starostnim skupinam
Pri Mercedesu menijo, da bo avtonomna vožnja privlačna za vse starostne skupine. Za mlade, ki še nimajo vozniškega dovoljenja – ti bi bili lahko mobilni. Za starejše, ki niso zmožni, morda zaradi bolezni, tudi zgolj začasno voziti avtomobila. Potem je treba upoštevati še dejavnik alkohola, ko ne smemo sesti za volan … Potem so tu starejši in invalidi, ki bodo tako postali mobilni in ne bodo v breme sorodnikom, ki jih dandanes prevažajo naokoli. Od točke A do točke B se bodo lahko premikali kadar koli.
Hafner je za Avtomobilnost dejal, da bodo tudi voznike, ki danes ne radi izpustijo volan iz rok, prepričali s samodejno vožnjo: "Dobra stran je, da se nikomur, ki se ne bo počutil udobno ali varno, ne bo treba peljati s samodejnim vozilom. Volan in stopalke bomo še lep čas vgrajevali v vozila. Stranke, ki bodo želele, bodo še vedno lahko same vozile avtomobil. Po drugi strani pa bomo ljudi prepričali tako kot z vsako novo tehnologijo. Naj jo najprej preizkusijo, preden jo kupijo. Na primer pri prijatelju, sorodniku, trgovcu. Korak po korak bodo tudi skeptiki postali zaupljivi in bodo videli, da tehnologija deluje v vseh razmerah. Tako bodo dobili zaupanje. Zagotovo bodo ljudje, ki bodo tehnologijo pograbili takoj, in drugi, ki bodo potrebovali čas, da ji zaupajo."
Pri prehodu iz "ročne" v avtonomno vožnjo bodo uporabljali tudi simulatorje. "Zelo jih bomo uporabljali, saj gre za realističen prikaz vožnje s samodejnim vozilom. Programska oprema simulatorjev je zelo zmogljiva. Tako lažje ljudem predstavimo svojo filozofijo, da je varnost vedno na prvem mestu," je za Avtomobilnost še povedal Hafner.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje