Čelada ima zelo zanimivo zgodovino. Prvi naj bi si čelade nadeli stari Grki, ki so si pred meči in puščicami glavo zavarovali z debelim povezanim usnjem ali pa z bronastimi čeladami, začetek motoristične čelade pa sega v sredino 30. let prejšnjega stoletja, ko se je z motociklom ponesrečil znameniti Britanec Thomas Edward Lawrence, znan tudi kot Lawrence Arabski.
Ta je s svojim motociklom brough buperior SS100 padel na ozki cesti, potem ko se je hotel izogniti dvema fantoma. Ob tem ga je odneslo čez krmilo, udarec v glavo pa je bil tako hud, da je padel komo in čez šest dni v bolnišnici tudi umrl. Eden izmed zdravnikov, ki so ga zdravili, je bil tudi nevrokirurg Hugh Cairns.
Najbolj je "kritična" glava
Cairns je kmalu po Lawrenceovi smrti začel raziskavo, s katero je ugotovil, da veliko motoristov umre prav zaradi poškodb glave. Njegova dognanja so spodbudila razvoj tako motorističnih kot tudi vojaških čelad, ki so rešila že marsikatero življenje.
Čelade tudi s komunikacijskimi sistemi
Novodobne čelade do določene mere dobro ščitijo glavo, kot lahko to rečemo za npr. varnostni pas v avtomobilu. Poleg zagotavljanja maksimalne varnosti voznika imajo danes čelade tudi druge prednosti, saj so udobne, zračne, imajo vezirje, preklopni podbradni del, v njih lahko poslušate glasbo in se pogovarjate po telefonu.
Običajno največ pozornosti pritegneta njena zunanja oblika in poslikava, pri kateri ima domišljija pogosto prosto pot. Lastnik ene najbolj znanih poslikanih čelad je večkratni motociklistični prvak Valentino Rossi, ki si je dal na čelado naslikati kar svoj obraz.
V galeriji si oglejte nekatere primerke zanimivo poslikanih čelad.
J. R.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje