
V zadnjem letu sem imel številne izkušnje z odpovedjo poletov. Zgodilo se mi je celo, da ni bilo kabinskega osebja, vključno s pilotom. Zato sem se odločil, da poiščem alternativo na tirih. Kar trikrat sem lani potoval z vlakom. Tudi sam sem bil skeptičen, da je mogoče odpotovati iz Ljubljane v Hannover, zamenjati štiri vlake in prispeti na cilj točno. A vse le ni idealno.
Celotno reportažo si lahko pogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Prva pot z vlakom me je vodila od Torina do tržaškega letališča. Pot bi z avtom trajala pet ur in stala bi 82 evrov. Voziti bi se moral po dolgočasni padski nižini, italijanski vlak pa je bil izredno udoben, tih in zelo hiter. Cena je bila 70 evrov in vozil sem se slabe štiri ure. Ampak, bil je petek 13. in pri Milanu se je iztiril tovorni vlak. Vanj je trčil potniški vlak, na srečo brez posledic za ljudi. Nastal je prometni zamašek, ki so ga po mojem mnenju Italijani vzorno odmašili. Številne vlake so preusmerili v Milano, osebje je vzorno, s pametno tablico v rokah, kar med čakanjem v vrsti, rešilo naše težave in nas preusmerilo na drug vlak. Domov sem spet prišel z zamudo, tako kot z letalom. Ampak, ko sem videl posnetke te nesreče, sem bil vesel, da sem prišel.

Udobnih in hitrih 1047 kilometrov
Čez nekaj dni sem si privoščil pot z vlakom številka dve. Odpotoval sem iz Ljubljane do Hannovra v Nemčiji. To je pot, ki sem jo opravil do minute natančno. Pot se je začela v Ljubljani ob 5.23 na vlaku za Beljak. V Beljak smo prišli točno in moja skrb, da bo devet minut za prestop na vlak za Salzburg premalo, je bila odveč. Moja naslednja skrb pa je bila načrtovano popravilo tirov v avstrijskih gorah. Sprevodnica me je takoj pomirila, naj me ne skrbi. Vse je vračunano, vse bo v redu. Avtobus nas je čakal, prepeljal in, kot je rekla sprevodnica, smo bili v Salzburgu točni. V Münchnu je prestop potekal brez zapletov, prestopil sem na vlak do Hannovra.
V Hannover sem prišel ob 16.33, po 11 urah 10 minutah. Za občutek, če bi lahko vozil brez postankov, bi lahko 1047 kilometrov z avtom v teoriji prepeljal eno uro hitreje. V praksi bi zagotovo vozil več časa, saj bi se utrudil, lahko bi naletel na kakšen zastoj na cesti. Na vlaku pa sem spal, bral, počival, imel sem celo sestanek. Pot je stala 71 evrov, 30 evrov manj kot z avtomobilom.

Nemci so padli na izpitu
Kaj pa pot nazaj? Prenočil sem v letališkem hotelu in šel od letališča do glavne železniške postaje z vlakom. Ampak, vlak je kar stal in stal. Mi pa smo čakali, čakali in čakali. Po 45 minutah je sledilo obvestilo, da vlak ne bo odpeljal, da tiri niso primerni in da naj se presedemo na avtobus.
Nemci so padli na izpitu. Nikjer ni bilo nikogar, ki bi nas usmeril. Ni bilo informacij. Nabrala se nas je mednarodna druščina, celo Lufthansina stevardesa je bila med nami. Skupaj smo našli neko postajo in voznika avtobusa, ki ni bil pravi, a nas je zapeljal do tramvaja. Nekako smo prišli do glavne železniške postaje. Na okencu nemških železnic so nam dejali le: "Ves čas neke težave." Vseeno so mi uredili ugodno povezavo do Münchna in do Salzburga sem prišel brez težav. Tam pa je svojo rušilno moč pokazala Donava. Večinoma so bili vsi vlaki po Avstriji odpovedani. Uspelo mi je priti do Beljaka, kjer se je pot za tisti dan končala, a sem pridobil vavčer, prespal v Beljaku in dobil novo izkušnjo. Beljak je v večernem času čudovit.

Spalni vlak zmaga
Za tretjo pot z vlakom po Evropi sem izbral nočni vlak. V Ljubljani sem zvečer vstopil na hrvaški vlak, ki pelje direktno iz Zagreba do Stuttgarta. Tja sem prišel spočit in naspan ter pripravljen na delo. V Stuttgartu sem spoznal novega mercedesa CLA. Cene za nočni vlak so različne: 30 evrov na klasičnem sedežu, skupna soba stane 70 evrov, lastna soba pa 160 evrov v eno smer. Ceneje kot letalo, ampak z letalom bi moral žrtvovati še dan več, to pa je v mojem primeru pomenilo nedeljo z družino.
Ugotovitev je, da vseh poti vlak v primerjavi z letalom ne morem nadomestiti, lahko pa nadomesti vsaj kratke povezave. Polet iz Gradca na Dunaj ni ekološki. Pri tem lahko naredim klicaj. Potovanja z vlakom bom nadaljeval. Včasih je smiselno preveriti, katera linija je zanesljiva in katera ne. To vam znajo svetovati tudi na ljubljanski železniški postaji. Povedali so mi, da je pri njih kakšna vozovnica celo cenejša kot na spletu. Lahko se vprašamo tudi, ali vlak lahko nadomesti avto. V mojem primeru na poti v Stuttgart je vlak zmagovalec. Seveda pa lahko z avtomobilom potuje več ljudi.
Zabavno je bilo tudi potovanje s sinom na sever Nemčije. Opravila sva ga z električnim ID.buzzom. Predlagamo, da si ogledate to zgodbo. Video je spodaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje