Hyundaijev karavan je privlačen predvsem na pogled. Kljub pohvalno nizki porabi pa moti odstotnost 6-stopenjskega menjalnika. Foto: Hyundai
Hyundaijev karavan je privlačen predvsem na pogled. Kljub pohvalno nizki porabi pa moti odstotnost 6-stopenjskega menjalnika. Foto: Hyundai
Ford Focus wagon
Prenovljeni ford focus se v nekaterih pogledih že spogleduje s t. i. premium razredom, grenak priokus pa daje nekoliko slabša končna izdelava na nekaterih mestih. Foto: Ford
Hyundai i30 CW
Karavanska različica i30 ponuja nekaj več kot 400 litrov prtljažnega prostora. Foto: MMC RTV SLO

Za nas je vsak avto kot tudi vsak voznik samostojen, čudovit in enkraten posameznik in tako jih tudi obravnavamo.

Kakšen dan nazaj pa se nam je zgodilo nekaj čudnega. Vozili smo dva tako podobna avtomobila, da je skoraj bolelo. Oba nebeško modra, oba "dizla", oba karavana, oba skoraj identičnih mer. "No," smo si rekli. "Tole pa kar kliče po tem, da ju vtaknemo v isto poročilo!"
Prvi je Hyundai i30 CW, drugi ford focus wagon.

Poslušajte celotno oddajo Avtomobilsko prometne minute

Karavani znova trkajo na vrata
Tako menimo. Po obdobju, ko so jo karavani pošteno "dobili po grbi" od takih ali drugačnih enoprostorcev, se ti, še pred desetletjem nezamenljivi avtomobili, spet počasi vračajo. Njihovi argumenti se na avtomobilskem trgu vedno glasneje slišijo, po enoprostorcih pa so delno povzeli tisto, kar jih je pravzaprav najbolj teplo; prilagodljivost prostora.

Hyundai i30 je klasični moderen Hyundai. Limuzinsko različico poznamo dobro, tudi karavan pa je s svojimi sankami na strehi, rahlo padajočim zadnjim delom in v že omenjeni nebeški modri dovolj atraktivno vozilo. Dizel, ki so nam ga zaupali, je bil 1,6-litrski iz moderne vzhodnjaške šole. Poraba goriva je skoraj smešna, 86 kilovatov navdušujočih, malce problematičen sta hrup, ki je prepuščen v kabino, in predvsem petstopenjski menjalnik. Šeststopenjski so nas razvadili, čeprav slovenske avtoceste zadnje čase šeste prestave ne vidijo ravno pogosto. Hočemo reči; ko prestavimo do tja gor, je pred nami že gradbišče.

Ford nekoliko bolj dinamičen
Focus
je kljub podobnostim s hyundaiem le malce drugačna zgodba. Predvsem znamenita Fordova vozna dinamika ne zataji niti pri vozilih z nahrbtnikom. Agregat ima 400 kubičnih centimetrov in posledično štirinajst kilovatov več, menjalnik je pohvalno šeststopenjski. Vozilo je tiho in se tu in tam že spogleduje s tistim, čemur pravimo "premium" razred. Je pa, kar preseneča, končna izdelava pri Hyundaiu celo natančnejša kot pri Fordu; kjer so si na mestih, ki so sicer bolj skrita očem, še vedno privoščili površnost ali dve.

Da ne pozabimo. Hyundai ima prtljažnika za 415 litrov in prostor je izjemno lično urejen, ford pa nekaj več kot 503 bolj špartanske, a praktično oglate litre.

Razlika? Cena, seveda
Obe vozili pa še vedno loči precej velik cenovni prepad. Hyundai je s približno 17.000 evri po vseh merilih ugoden nakup. Focus pa že v osnovni različici leze prek 20.000, povsem opremljen pa je kmalu v območju 25.000 evrov.

Kar hočemo reči, je naslednje. Karavani srednjega razreda se počasi vračajo in mi smo jih iskreno veseli …