Nissan qashqai je dobil novo masko. Pravijo, da je to nov nasmeh, ker je oblika v črki V, in maska vsebuje elemente, ki izhajajo iz japonske tradicije. V Avtomobilnosti smo na premieri prenovljenega qashqaia slišali nekatere zelo zanimive obljube. Prva pravi, da bodo Nissanovi električni modeli postali cenovno izenačeni z bencinskimi avtomobili.
Nove baterije bodo cenejše
Kot so nam povedali pri japonskem proizvajalcu vozil, je veliko kupcev avtomobilov pripravljenih "prestopiti" na stran električnih vozil. Vendar še vedno obstajajo določene ovire, ki preprečujejo, da bi se kupci bolj množično odločali za ta vozila. Glavni razlog je cena. Strošek je za kupca ključnega pomena pri naložbi v vozilo. Japonci trdijo, da razliko med klasičnimi in električnimi pogoni zmanjšujemo iz leta v leto. Največji izziv je litijeva tehnologija baterij. Pravijo, da bodo leta 2028 predstavili novo rešitev polprevodniške baterije. Ponudili bodo baterijo z elektrolitom v trdnem agregatnem stanju (solid state battery). Te baterije že izdelujejo in testirajo. Vsak mesec povečujejo velikost baterije. Trenutno gre za fazo raziskave in razvoja. Pomembna je tudi proizvodnja. Baterijo je treba znati izdelovati, še pomembneje pa je, kako jo izdelovati v velikem obsegu. Dejali so na, da so pred nekaj tedni začeli proces industrializacije v zelo specifičnem obratu na Japonskem. Cilj je naučiti se učinkovite industrializacije. Razveseljivo je, da bodo po zaslugi baterij z elektrolitom v trdem agregatnem stanju električni nissani postali cenejši, ne pa bencinski dražji.
Natančno delovanje asistenčnih sistemov
Pri razvoju nove generacije qashqaia so se posvetili tudi prijaznemu delovanju asistenčnih sistemov. Govorimo o tistih oziroma predvsem o tistem asistenčnem sistemu, ki nam s svojim delovanjem para živce, namesto da bi nam pomagal. O sistemu za opozarjanje na prehitro vožnjo: ta v Sloveniji in v državah z enakimi pravili pravzaprav sploh ne bi smel biti uzakonjen, kajti avtomobili hitrostno omejitev ugotavljajo predvsem s kamero, ki skenira prometne znake. Ker pa pri nas križišče razveljavi hitrostno omejitev in zato za križiščem ni potrebe po novem znaku, avtomobili redno opozarjajo na prehitro vožnjo tudi takrat, kadar vozimo pravilno. Pri Nissanu nam torej bruseljski nesmisel pomagajo odpraviti z enostavnostjo izklopa, a hkrati so ta sistem izboljšali že skoraj do natančnosti, ko postanejo ta opozorila že skoraj smiselna. Govorijo o 90-odstotni natančnosti.
Nova kamera, ki rešuje težave pri zavijanju
Ena od novosti v qashqaiu je tudi posebna kamera, ki je skrita v sprednjem delu maske. Torej je meter in pol pred vozniškim sedežem. Ta kamera razkriva, kaj se dogaja pred vozilom, kar pomeni, da vam v nepreglednih križiščih ni treba zapeljati naprej, da se prepričate, ali je varno speljati naprej in zaviti. To se velikokrat dogaja v nepreglednih križiščih, pogosto preglednost motijo tudi grmičevja, drevesa ali stavbe. Zlasti, če morate zaviti levo, morate videti promet v obe smeri. V teh primerih bo nova kamera še kako dobrodošla.
Qashqai je po novem Googlov avtomobil, komunikacijske funkcije v avtomobilu zdaj delujejo prek Googlovega operacijskega sistema, to seveda pomeni, da imamo opravka z dodanimi podatki oplemeniteno navigacijo, ali pa tudi, da so spletni radiji zdaj v meniju neposredno prepleteni s klasičnimi FM- in DAB-postajami. Vse pomembnejša je tudi Nissanova aplikacija na našem mobilnem telefonu.
Upravljanje avtomobila na daljavo
Aplikacija Nissan Connected Services danes ponuja enega najširših naborov funkcij zunaj vozila, vključno z iskanjem avtomobila, daljinskim odklepanjem ključavnice, spremljanjem tlaka v pnevmatikah, aktiviranjem hupe in luči, da v množici vozil ali ponoči lažje lociramo vozilo. V novem qashqaiu so poleg funkcij, ki jih že poznamo, uvedli še nekaj novih. Na primer, če boste pozabili zakleniti vrata avtomobila in se boste oddaljili od avtomobila, vam bo aplikacija poslala sporočilo z vprašanjem, ali želite zakleniti avto. Od zdaj naprej ponujajo tudi sledenje ukradenim vozilom. Za zdaj le v Združenem kraljestvu, Nemčiji, Francij, Španiji in Italiji, tam, kjer imajo omogočeno sledenje in imobilizacijo ukradenih vozil.
To pomeni, da v sodelovanju z lokalnimi oblastmi in lokalno policijo v teh državah obstaja klicni center za primere, ko vam ukradejo vozilo. V sodelovanju z lokalnimi oblastmi se lahko odločijo za imobilizacijo vozila, kar onemogoča vnovičen zagon vozila. Zamisel je, da se bo storitev v naslednjih mesecih in letih razširila na druge države. V nekaterih državah že sodelujejo z zavarovalnicami, v Španiji na primer že ponujajo popust.
Vabljeni, da še več zanimivosti o novem qashqaiu spoznate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje