Nissan je pripravil novo generacijo svojega velikega evropskega SUV-ja X-traila. Foto: Nissan
Nissan je pripravil novo generacijo svojega velikega evropskega SUV-ja X-traila. Foto: Nissan

Novi X-trail bo na voljo v dveh različicah, s petimi in sedmimi sedeži, zaradi terenske zasnove pa bo nagovarjal tudi kupce z željo po pustolovščinah, dinamičnih lastnostih in elektrifikaciji.

Poglavitni del prodaje prejšnjih treh generacij je bila njegova značilna oblika. V četrti generaciji zunanjost poudarjajo značilni Nissanovi oblikovni elementi, kot sta lebdeča streha in maska "V-motion".

X-trail bo drugi model Nissanove ponudbe v Evropi, ki bo opremljen s pogonskim sistemom e‑power. Ta je izključno Nissanov in zagotavlja občutenje vožnje električnega avtomobila brez potrebe po polnjenju baterije. Sistem je sestavljen iz zmogljive baterije in pogonskega sklopa, ki je kombinacija bencinskega motorja s prilagodljivim kompresijskim razmerjem, električnega generatorja, inverterja in sprednjega elektromotorja z močjo 150 kW. Kolesa žene le elektromotor, kar ob pritisku na stopalko za plin zagotavlja takojšnjo odzivnost in enakomerno pospeševanje.

Pri Nissanu izpostavljajo zmogljivost štirikolesnega pogona. Foto: Nissan
Pri Nissanu izpostavljajo zmogljivost štirikolesnega pogona. Foto: Nissan

Manj obremenitve med speljevanjem

Glede na to, da bo najverjetneje 70 odstotkov časa vseh voženj opravljenih v primestnem okolju, je Nissan razvil sistem za povsem nov način vožnje z eno samo stopalko in ga poimenoval "e-pedal step". Ta je zasnovan tako, da kar se da zmanjša obremenitev vožnje z nenehnim ustavljanjem in speljevanjem, med katero mora voznik stopalo stalno premikati med stopalkama za plin in zavoro. Sistem vozniku omogoča, da pospešuje in zavira samo z uporabo stopalke za plin.

Na voljo bo tudi z 1,5-litrskim dizelskim motorjem s turbo polnilnikom in prilagodljivim kompresijskim razmerjem, ki poganja kolesa na tradicionalen način. Ima moč 120 kW (163 KM) in 300 Nm navora, na voljo bo le v konfiguraciji z dvokolesnim pogonom, moč na kolesa pa se bo prenašala prek stopnjevanega brezstopenjskega menjalnika xtronic.

Kabina in prtljažnik ponujata še več prilagodljivosti in prostora. Foto: Nissan
Kabina in prtljažnik ponujata še več prilagodljivosti in prostora. Foto: Nissan

Pogonski sistem e-4orce

Nov sistem štirikolesnega pogona je zasnovan za delovanje z Nissanovimi elektrificiranimi pogonskimi sklopi. Črka "e" v imenu e-4orce pomeni, da gre za Nissanov sistem, ki ima pogon izključno z elektromotorjem. Drugi del, "4orce", se nanaša na moč in energijo vozila, številka "4" pa pogon in upravljanje vseh štirih koles. Ta sistem bo uveden tudi v prihajajočem električnem križancu ariya, ki bo predstavljen pozneje leta 2022.

Sistem z dvema elektromotorjema ima skupno moč 157 kW (213 KM), s pomočjo 94-kilovatnega elektromotorja zadaj, ki omogoča pospeševanje v sedmih sekundah z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro. Podajanje navora zadaj je kar 10.000-krat hitrejše kot pri mehanskem sistemu štirikolesnega pogona. Poleg tega stalno prerazporejanje navora in skoraj popolna razporeditev teže prispevata k boljšim voznim lastnostim in udobju vožnje.