Žarometi so v zadnjih letih eksponentno napredovali v smeri, da vozniku osvetlijo kar največ ceste in njene okolice, hkrati pa nikogar ne zaslepijo. Toda tehnik žarometov je več.
Začelo se je z mehanskimi žarometi, ki so snop samo odmikali od nasproti vozečih avtov. Nato smo dobili matrične žaromete, ki sploh še niso postali standard, pa je že na vidiku boljša tehnologija. Veselimo se, da bodo v prihodnje visoko funkcionalne luči tudi v cenejših avtomobilih.
Kamera je ključna
Kako delujejo najbolj moderni žarometi, je za Avtomobilnost pojasnil vodja za inovacije pri Helli Christian Schmidt: "Potem ko kamera zazna predmet, z dolgih luči preklopimo v način, v katerem ustvarimo predor. Predel z nasproti vozečim avtomobilom izločimo iz osvetlitve. Če se avto premika proti nam in moramo preusmeriti luč, je to mogoče. Če kamera to zmore, lahko svetlobo omejimo samo za položaj nasproti vozečega avtomobila. Če to primerjamo s tistim, kar omogočajo standardni moduli, lahko izklapljamo kar velike kocke. Ko spet uporabimo visokoločljivo osvetlitev, imamo zelo enakomeren, zelo natančen predor."
Velik napredek v le šestih letih
Hella je leta 2016 smo predstavila vir svetlobe, ki vsebuje 84 LED-diod. Že takrat je omogočal dolge luči brez bleščanja in prilagodljive funkcije, kot so premični snopi, luči za avtoceste, podeželske ceste itn. Zdaj je v luči za malim rumenim predelom 16.000 posameznih LED-diod.
"Vsaka meri 40-krat 40 mikrometrov. Vsako posebej lahko prižgemo, ugasnemo ali zatemnimo. In zanimivo, tehnologija postaja vse bolj dostopna tudi v množičnih avtomobilih," še pojasnjuje strokovnjak.
Podrobno smo tehnološko napredne žaromete predstavili v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje