Geely starray je opremljen z 1,5-litrskim turbo bencinskim motorjem, razvitim v sodelovanju z Volvom, ki ima moč 128 kW (174 KM) in 290 Nm navora. Ta motor je povezan s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (DCT). Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Geely starray je opremljen z 1,5-litrskim turbo bencinskim motorjem, razvitim v sodelovanju z Volvom, ki ima moč 128 kW (174 KM) in 290 Nm navora. Ta motor je povezan s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (DCT). Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Geely in Volvo si danes delita 90 odstotkov vseh dobaviteljev komponent. Tako lahko v primeru modela starray govorimo o kitajsko-evropskem razvoju. Najtesnejši tehnični sorodnik starrayja je volvo XC40, ki je utemeljen na enaki platformi z nazivom CMA. Omenjena modela si delita vse varnostne standarde pa tudi 1,5-litrski bencinski motor, ki je ob predstavitvi modela na slovenskem trgu edina pogonska opcija.

Gre za prisilno polnjen 1,5-litrski štirivaljni motor, ki svojih 128 kilovatov moči (ter 290 Nm navora) prenaša izključno na prednji kolesni par, prek 7-stopenjskega menjalnika. Odgovorni pri Geelyju obljubljajo življenjsko dobo motorja vsaj 350 tisoč kilometrov.

Notranjost je digitalizirana. Osrednji navpični zaslon meri 13,2-palca (33,5 centimetra), digitalna LCD-instrumentna plošča pa 10,25 palca (26 centimetrov). Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Notranjost je digitalizirana. Osrednji navpični zaslon meri 13,2-palca (33,5 centimetra), digitalna LCD-instrumentna plošča pa 10,25 palca (26 centimetrov). Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Kitajci imajo radi izstopajoče in bleščeče

Oblikovne smernice kitajskih proizvajalcev vozil se nekoliko razlikujejo od evropskih, predvsem po plati številnih izstopajočih detajlov. Model starray zaznamuje široka uporaba kromiranih detajlov, obenem pa tudi zelo pompozna maska.

Da imajo na Kitajskem precej radi “izstopajoč in bleščeč” dizajn, smo ugotavljali tudi ob obisku pekinškega avtomobilskega salona.

Prostornost in zmogljiva strojna oprema

2,8 metra medosne razdalje modela starray zagotavlja nadpovprečno prostorno notranjost vozila, ki se še posebej občuti pri sedenju na zadnji klopi, uporabniki vozila pa imajo na voljo tudi skupno 32 odlagalnih mest. Prtljažnik ima medtem 650 litrov uporabne prostornine oziroma skupno 1610 litrov, ko zložimo zadnjo klop.

Najbolj izstopajoč element v notranjosti je 13,2-palčni zaslon (33,5 centimetra) na dotik, ki je pokončno orientiran in po zbranih prvih vtisih zares bliskovito odziven. Osrednji sistem za svoje delovanje namreč uporablja napreden procesor (Qualcomm Snapdragon 8155). Ta je eden najbolj zmogljivih primerkov v vozilih ta hip, obenem pa omogoča odsotnost pregrevanja sistema. Osrednji zaslon je mogoče povezati s sistemom Apple CarPlay, medtem ko sistem Android Auto ni podprt.

V prihodnjem letu je predvidena uvedba najbogatejšega paketa opreme, ki vključuje tudi pogon na vsa štiri kolesa, zmogljiv 2.0TD motor z močjo 162 kW (218 KM) ter 8-stopenjski samodejni menjalnik. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
V prihodnjem letu je predvidena uvedba najbogatejšega paketa opreme, ki vključuje tudi pogon na vsa štiri kolesa, zmogljiv 2.0TD motor z močjo 162 kW (218 KM) ter 8-stopenjski samodejni menjalnik. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Prihaja tudi različica s štirikolesnim pogonom

Slovenija je ob Romuniji, Bolgariji, Srbiji in Hrvaški med prvimi evropskimi državami, kjer je uradno predstavljen model starray. Po začetni fazi ob različici z 1,5-litrskim bencinskim motorjem pri slovenskem uvozniku napovedujejo še prihod bolj bogato opremljene različice. Ta bo prinesla še naprednejše asistenčne sisteme z enim največjih projekcijskih zaslonov na trgu. Za njen pogon bo medtem skrbel 2,0-litrski turbobencinski motor, ki bo poganjal vsa štiri kolesa, dražja pa bo za približno šest do sedem tisoč evrov.

Pregled različic, ki bosta na voljo v Sloveniji

RazličiciPogonski sistemNajvečja močMenjalnikPogon koles
1.5 TDBencinski pogon128 kW7-st. dvosklopčnina prednji par
2.0 TDBencinski pogon175 kW8-st. samodejništirikolesni

Geely za leto 2025 obljublja dodatne razširitve svoje modelne palete v Sloveniji (tudi s popolnoma električnimi modeli), enako pa napovedujejo tudi drugi kitajski proizvajalci.