BMW 5 Gran Turismo bo uradno predstavljen na septembrskem avtosalonu v Frankfurtu, mesec dni pozneje pa bo že zapeljal na evropske ceste. Cene naj bi se začele pri 55.200 evrih za model z oznako 530d (podatki za nemški trg). Foto: BMW
BMW 5 Gran Turismo bo uradno predstavljen na septembrskem avtosalonu v Frankfurtu, mesec dni pozneje pa bo že zapeljal na evropske ceste. Cene naj bi se začele pri 55.200 evrih za model z oznako 530d (podatki za nemški trg). Foto: BMW

Serijska različica je nekoliko spremenjena v primerjavi s konceptom, ki smo ga lahko videli na avtosalonu v Ženevi pred dobrima dvema mesecema.

Od tega se razlikuje predvsem v manjših kolesih, spremenjena so tudi stranska ogledala ter nekoliko bolj konservativna notranjost. Model 5 GT bo tudi prvi BMW s tehnologijo LED za dnevne luči.

Veliko prostora v notranjosti
Petka z oznako GT je po besedah proizvajalca mešanica limuzine, vozila SAV (sports activity vehicle) in klasičnega GT-ja, torej zmogljivega in prestižnega avtomobila za dolge razdalje.
Približno 5 metrov dolg avtomobil ima zadaj le dva sedeža, s čimer so že nakazali, da ciljajo predvsem na ljudi, ki pri avtu iščejo prostornost in udobnost. Zadnja sedeža sta tudi elektronsko nastavljiva oz. prilagodljiva, tako da lahko povečata prostornino prtljažnika za 150 litrov (iz 440 na 590 l). Če pa se zadnji sedeži podrejo, pa 5 GT "pogoltne" kar 1.700 litrov. Posebnost so tudi dvojna vrata prtljažnika za lažje nakladanje večjih predmetov.

Nekoliko osveženi motorji, vendar brez presenečenj
Med ponudbo agregatov ni večjih presenečenj: na voljo bosta dva bencinska in dizelski motor. Ta bo imel oznako 530d, gre pa za 3-litrski šestvaljni motor s tehnologijo skupnega voda in močjo 180 kilovatov. Od ničle do stotice bo pospešil v 6,9 sekunde, najvišja hitrost je 240 km/h, poraba pa (za tak avto) ugodnih 6,5 litra na 100 km.

Šibkejši od bencinarjev je 3-litrski motor V6 (225 kilovatov), prvič z oznako TwinPower Turbo. Najvišja hitrost je omejena na 250 km/h, pospešek do 100 km/h 6,3 sekunde, poraba pa je 8,9 l/100 km.

Vrh ponudbe je bencinski osemvaljnik s prostornino 4,4 litra, "oborožen" z dvema turbinama. Njegova največja moč je 300 kilovatov in 600 Nm navora, kar pomeni, da se bo kazalec hitrosti ustavil pri stotici v 5,5 sekunde. Najvišja hitrost 550i-ja je omejena na 250 km/h, poraba pa je 11,2 litra/100 km.

J. S.