Prvi model, v katerega bodo začeli vgrajevati novo tehnologijo, bo citroën C5. Foto: PSA
Prvi model, v katerega bodo začeli vgrajevati novo tehnologijo, bo citroën C5. Foto: PSA
Tudi v Peugeotovih modelih z 1,4 in 1,6-litrskimi motorji HDi bo nova tehnologija kmalu na voljo. Foto: PSA

Tehnologija e-HDi predstavlja povezavo nove generacije sistema Stop & Start, ki združuje kombiniran alternator-zaganjalnik in dizelske motorje HDi. Omogoča pa izklop in ponoven zagon motorja ob vsaki ustavitvi vozila pred semaforjem ali v gostem prometu.

Inovacija naj bi po zagotovilih izdelovalcev omogočala do 15 odstotkov nižjo porabo goriva in manjše izpuste ogljikovega dioksida. Do konca leta 2010 jo bodo začeli vgrajevati v večino modelov znamk Citroën in Peugeot, skupina PSA pa naj bi do konca leta 2013 prodala vsaj milijon vozil z novo tehnologijo e-HDi.

Obe znamki, podobno kot številni veliki izdelovalci, sicer že ponujata podobne sisteme vendar je e-HDi izviren zaradi kombinacije različnih tehnologij. Preizkušeni in zmogljivi motorji HDi so povezani s sistemom Start&Stop druge generacije, pri katerih je alternator kombiniran z zaganjalnikom. Sistem e-booster pa omogoča ponoven zagon motorja v trenutku, ko je treba speljati.

Da bi bil izkoristek energije še večji in poraba goriva manjša, sistem za elektronsko krmiljenje alternatorja zagotavlja rekuperacijo energije med upočasnjevanjem vozila pred zaustavitvijo. Svoj delež k nižji porabi pa bodo prispevale tudi pnevmatike z nizkim kotalnim uporom in novi tehnologiji prilagojeni menjalnik z optimalnimi prestavnimi razmerji.

Prva vozila skupine PSA, v katera bodo v tretjem tromesečju 2010 začeli vgrajevati tehnologijo e-HDi, bodo Citroën C5, novi Citroën C4 in C4 Picasso. Nato pa bo sledila večina izvedenk modelov skupine PSA opremljenih z 1,4 in 1,6-litrskimi motorji HDi. Motorji e-HDi naj bi v prihodnosti predstavljali 30-odstotni delež prodanih dizelskih motorjev skupine PSA.

Ob predstavitvi nove tehnologije e-HDi pa so v skupini PSA Peugeot Citroën napovedali tudi, da bodo že letos začeli s prodajo električnih vozil peugeot iOn in citroën C-ZERO, prihodnje leto dizelsko hibridnih vozil peugeot 3008 HYbrid4 in citroën DS5 Hybrid4, ter leta 2012 vozil z manjšimi trivaljnimi motorji s prostornino od 1,0 do 1,2 litra.

Besedilo: M. Kr.
Foto: PSA