Opel astra je dobila tudi svojo drugo polovico, morda celo svojo boljšo polovico. Gre za drugo karoserijsko različico – za astro sportstourer oziroma karavansko astro.
Tudi nova astra sledi Oplovemu poslanstvu. Borut Gazvoda, direktor AW SLO Distribution, d. o. o., zastopnika znamke Opel v Sloveniji, je v oddaji Avtomobilnost pojasnil: "Skoraj bi lahko dejal, da Opel je enako astra in obratno. V karavanski različici to velja še malo bolj."
Opel je “Menschlich”
To je zelo močna trditev, sploh danes, ko vemo, da so na trgu pravzaprav primat prevzeli različni SUV-ji oziroma križanci. "Astra v sebi združuje vse, kar je Opel bil in kar želi biti. Nemški izraz “Menschlich” odlično opisuje znamko Opel," pravi Gazvoda. “Menschlich” oziroma človeški, ljudski, torej za ljudi, pa je bil tudi neposredni predhodnik astre – takrat se je Oplova kombilimuzina tega razreda še imenovala kadett.
In ker letos ravno mineva točno pol stoletja od njegove uradne predstavitve, smo v Avtomobilosti v Sloveniji našli izredno lepo ohranjen kadett C in tako poiskali vzporednice in primerjave z astro. Že tretja generacija “povojnega” kadetta je bila na voljo v številnih karoserijskih izvedbah – kot limuzina, kupe ali karavan, pa še v nekaterih drugih. Ta avtomobil je bil priljubljen zaradi prepričljivih voznih lastnosti, pa tudi kakovostne izdelave, poceni vzdrževanja in svoje praktičnosti.
Našli smo odlično ohranjenega kadetta C
Dobro ohranjen primerek nam je predstavil Albin Tavčar, lastnik starodobnika kadetta C: "Ta avtomobil se je proizvajal od leta 1973 do leta 1979. Je v originalnem stanju, od barve do oblazinjenja, in ima prevoženih 41.000 kilometrov. Kadett C ima motor 1.2 S, gre za osnovni model, posebnost avtomobila pa je, da ima avtomatski menjalnik, ki je bil za tisto obdobje nekaj popolnoma novega."
Avtomatika je naročil prvi lastnik, ker je bil invalid, pravi Tavčar in dodal, da je kadett v sedemdesetih letih vsaj v naših krajih veljal za višji razred. Na cestah so bili takrat večinoma fički. "Zato se je ta avtomobil vozil ob nedeljah in ni videl dežja. Zato je tudi tako ohranjen," pravi sogovornik in dodaja, da je bil kadett v Nemčiji ljudski avtomobil. "Tam je bil to povsem običajen, za Jugoslavijo pa je bil to vrhunski avtomobil," pravi lastnik rumenega kadetta.
Tavčar še pravi, da se pozneje kadetta v Jugoslaviji ni dobilo preprosto, zato je bil pri nas lahko tudi ekskluziven. Tisti, ki si ga je lahko privoščil pri nas, si je lahko omislil tudi večje in zmogljivejše motorje. Tavčar izpostavlja še eno plat kadetta, avtomobil je veljal za tehnično zelo zanesljiv avtomobil. "Motorji so bili neuničljivi, zato kakšnega še danes vidiš voziti po cesti. Ena od prednosti je bil tudi velik prtljažnik, zato je bil priljubljena izbira pri kmetih, ki so morali prevažati pridelke iz sadovnjakov in z njive."
Razred C med vozniki še vedno priljubljen
Gazvoda dodaja, da je mogoče med kadettom in astro potegniti veliko vzporednic. Vseeno pa se je avtomobilski trg spremenil. "Danes velik del avtomobilskega trga pripada različnim oblikam križancev ali SUV-modelom. Še vedno pa je v Sloveniji skoraj petina vseh novih avtomobilov kompaktnega segmenta, torej C avtomobilskega razreda, kot mu tudi radi rečemo. Precej kupcev na to karoserijsko različico prisega zaradi praktičnosti, uporabnosti, tudi zaradi vozniških izkušenj. Zelo radi rečemo, da so Oplova vozila t. i. vozila, odobrena za vožnjo po avtocesti," pravi prvi mož Opla v Sloveniji.
Bolj čvrsto nastavljeno podvozje, večplastna stekla, ki dušijo hrup, udobni AGR-sedeži, razmeroma nizek količnik zračnega upora in številne izbire različnih pogonov nagovarjajo tudi k zahtevnejši uporabi karavanske astre oziroma uporabi, ko z avtomobilom delamo precej večje število kilometrov od povprečja. Astra je bila namreč doslej zelo pogosto priljubljen oziroma zaželen avtomobil v poslovnih flotah. "In tudi ni naključje, da prav v različici ST (karavan). Uporabnost je pretehtala," pravi Gazvoda.
Uporabnost karavanskega zadka
Podkrepimo te navedbe: registrska tablica je na karavanski astri pomaknjena na sama vrata, da je lahko nakladalni rob prtljažnika nižji in tako omogoča lažje nalaganje prtljage. Ko zadnja vrata odpremo, dobimo skoraj 600 litrov uporabne prostornine ter dober meter dolžine in širine. Za nameček pa prtljažnik postreže še z nekaj uporabnimi rešitvami – recimo z dvojnim dnom, ki ga lahko fiksiramo pod kotom 45 stopinj in tako pod njega preprosto pospravimo prtljažni rolo.
Praktičnost in uporabnost bosta seveda nagovorili poslovne uporabnike in prostorsko zahtevnejše družine, a zdi se, da astra v zadnji generaciji veliko stavi tudi na svoj dinamičen dizajn. Na čustva …
Tako ta avtomobil morda danes na tem področju zelo dobro sledi Oplovi zdaj že kar oddaljeni zapuščini oziroma predstavlja Oplovo bistvo. In tako je astra tip avtomobila, pod katerega se ta proizvajalec najlažje oziroma najbolj “z veseljem” podpiše – tudi v dobi, ko ta znamka deluje v okviru širše skupine avtomobilskih proizvajalcev.
Vabljeni, da si ogledate videoreportažo iz oddaje Avtomobilnost in še bolje spoznate kadetta C in naslednika astro.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje