Izbor Slovenski avto leta letos praznuje četrt stoletja obstoja. "To, da se je izbor obdržal toliko časa, je dokaz, da je Slovenski avto leta postal blagovna znamka," je pred lanskim izborom dejal Bogdan Žvanut, nekdanji direktor pri Mazdi Slovenija, ki je v 24 letih prejela dva laskava naziva, za mazdo6 (Slovenski avto leta 2003) in mazdo3 (Slovenski avto leta 2004).
Izbori so bili organizirani že v nekdanji Jugoslaviji, prav pri vseh pa je bil poleg France Kmetič iz Motorevije: "Ko smo začeli snovati Slovenski avto leta, smo natančno vedeli, katerih napak ne smemo ponoviti. Želeli smo, da ima izbor tako težo, da ga ljudje začutijo za svojega. Želeli smo, da se o izboru govori vsaj dva meseca na leto in da bomo dobili kredibilnega zmagovalca. Izbor je moral ljudem dati vedeti, da je avto res dober, da izstopa od tekmecev, ki so se na trgu pojavili v letu izbora."
Laskavi naziv prinese večjo prodajo
"Mazda3 je bila v začetku devetdesetih let relativno majhna znamka,“ se začetkov izbora spominja Žvanut, ki kot prelomnico za znamko na slovenskih tleh omenja prav zmago z mazdo6. "Že teden po zmagi so trgovci poročali, da so ljudje prišli v prodajne salone in spraševali, kateri je tisti avto, ki je bil izbran za slovenski avto leta?" razlaga Žvanut. Mazdin naslov je tako odmeval, da je naslednje leto na izbor prišel sam podpredsednik evropske Mazde. "Še bolj presenečen je bil, ko je ravno takrat Mazda še drugič zapored zmagala z mazdo3," dodaja Žvanut. Mazda je tudi edina neevropska znamka, ki je slavila zmago v vsej zgodovini izbora Slovenski avto leta.
Precej dlje so naslov čakali pri Škodi, kjer so zmago slavili na dveh izborih, najprej z octavio (Slovenski avto leta 2014), nato še s fabio (Slovenski avto leta 2015). Obakrat je kipec za zmago prevzel Peter Podlipny, direktor Škode Slovenija, ki je bil presenečen, ko je naslov osvojila octavia: "Na prireditev sem šel povsem sproščeno, saj sem mislil, da bom za zmago čestital kolegom. Ampak zgodilo se je drugače. Bil je prijeten občutek."
Kmetič pravi, da se je v 24 letih izkazalo, da so pravila verodostojna, kredibilna. Vsak od sedmih medijev, med njimi je tudi oddaja Avtomobilnost, je namreč samostojen pri odločitvi. "Vsak medij, vsaka redakcija, ima svoje poglede na to, zakaj si določen avto zasluži zmago. Nekdo v ospredje postavlja varnost, drugi tehnologijo, tretji videz. Štejejo glasovi sedmih uredništev, osmi je glas ljudstva, ki enakopravno šteje v končni seštevek," še pravi Kmetič.
Avto mora biti dosegljiv Slovencem
Naj spomnimo, da pravila določajo, da je lahko slovenski avto leta samo tisti, ki si ga lahko privošči veliko število Slovencev, varovalka pri tem je vsaj 25 prodanih avtomobilov do konca glasovanja. Na letošnjem spisku je še kar nekaj eksotov, pri katerih je ta cilj težje dosegljiv.
Tako, omenjenih štiriindvajset kandidatov čaka na vas na MMC-ju, na zavihku Avtomobilnost, glasovanje smo odprli ob 18.00 zvečer. Do vključno 18. decembra boste lahko glasovali šestkrat, vsak teden enkrat, z vsakim oddanim glasom pa se uvrstite v žreb za 1500 litrov goriva, cestno kamero in pnevmatike.
V glasovanju za izbor Slovenski avto leta sodelujejo RTV SLO, Avtomagazin, Delo in Slovenske novice, Dnevnik in Nedeljski dnevnik, Motorevija, SiOL, Večer ter poteka v organizaciji Agencije Publimedia. Glasujete lahko na glasovnici spodaj!
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje