Da bi se namreč lahko vozili varno, moramo narediti takšne gume, ki se sčasoma obrabijo in njihovi delci odpadejo. Tovrstnemu onesnaževanju se žal ne moremo izogniti, lahko pa zmanjšamo škodo.
85 odstotkov drobnih delcev v cestnem prometu nastane ob obrabljanju zavor, pnevmatik ali ceste, ne glede na vrsto pogona vozil. Najfinejši delci prahu merijo le nekaj mikrometrov in so s prostim očesom komaj vidni. Imajo premer le 10 mikrometrov in jih zato zlahka vdihnemo. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je lani občutno znižala priporočljive mejne vrednosti za drobne delce.
V telo dobimo za kreditno kartico mikroplastike na teden
Vodja projektov Greenovation pri Audi Environmental Foundation Joachim Wloka je za Avtomobilnost povedal: "Pri projektu Urban Filter razvijamo kanalizacijski sistem, ki ga bomo lahko vgradili v ceste in s tem preprečili odplakovanje mikroplastike s cest in pnevmatik, ki se potem znajde v površinskih vodah. Filter je sestavljen iz različnih materialov, iz sita, ki zadržuje večje delce, notranji del pa je magnetni modul. Ta zadržuje manjše delce, mikroplastiko od obrabe gum, ceste in delce plastičnih odpadkov, ki ostanejo na tleh."
Težava je velika, na kar s podatkom opozori sogovornik: "Vsako leto se nabere 110 000 metričnih ton delcev zaradi obrabe gum in cest. Odluščijo se s pnevmatik in cest. Mikroplastika je povsod, v zraku, v zemlji. Študije kažejo, da se v telesu vsak teden nabirajo delci za težo kreditne kartice. Vsak teden torej pojemo za eno kreditno kartico plastike."
Različni odpadki na različnih mestih
Filtri ne bodo zahtevali posebne prilagoditve infrastrukture, zgolj zamenjavo jaškov s takšnimi, ki imajo vgrajen filter. Žal pa težave ne moremo reševati povsod enako, na različnih odsekih cest namreč najdemo različno sestavo umazanije. "Na avtobusnem postajališču so žvečilke, ogorki, lončki za kavo, ni pa veliko delcev z gum in cest. Na mestnem ovinku, v krožišču ali pri semaforju pa je sestava smeti drugačna," pravi Wloka.
Na različnih odsekih bodo torej filtri z različno močnimi magneti. Ampak so pa tudi drugi dejavniki, ki jih je treba upoštevati. Dež svinjarije odplakne naprej po ceveh do lokacij, kjer je takšna kurativa bistveno zahtevnejša kot pa na samem mestu izvora. Spet se pojavlja vprašanje, kaj lahko Audi kot avtomobilska znamka naredi kot preventivo, da njihovi avtomobili te svinjarije sploh ne bi proizvedli.
Celoten prispevek vam je na voljo v video reportaži iz oddaje Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje