Še posebej je kritična situacija na ameriškem srednjem zahodu - v Chicago so se tako v zadnjih nekaj dneh javne polnilne postaje spremenile v prava avtomobilska pokopališča, poroča Fox32. "Nič. Prazna baterija. Še vedno na nič odstotkih," je za to čikaško TV-postajo povedal Tyler Beard, ki skuša že od nedelje napolniti svojo Teslo. "Tri ure sem že tu potem, ko sem bil že včeraj tu prav tako tri ure."
Beard je bil med na desetinami lastnikov Teslovih vozil, ki so skušali na isti hitri polnilni postaji v Oak Brooku na obrobju Chicaga obupano napolniti svoje jeklene konjičke. Prizori so se ponavljali po vsem mestu z dolgimi kolonami vozil in zapuščenimi avtomobili tistih, ki so vmes že obupali.
"Tu sem že pet ur, pa mi še ni uspelo napolniti avta. Polnjenje, ki bi moralo trajati 45 minut," pa je za CBS Chicago povedal lastnik Tesle Brandon Welbourne.
"To je noro. Katastrofa, resno," je povedala ena od voznic Chalis Mizelle, ki je nazadnje poklicala prijatelja, da jo pride iskat, ker se njen avtomobil ni napolnil. Spet drugi je nastalo situacijo povzel takole: "Tu imamo en kup mrtvih robotov."
Ponekod po ZDA so morali poklicati vlečno službo, da je odvlekla izpraznjene Tesle, ki so jih bili vozniki primorani zapustiti kar sredi ceste.
Pokopališča Tesel
Družbena omrežja so polna viralnih posnetkov "pokopališč Tesel", iz situacije so se rogali v zadnji epizodi satirične oddaje Saturday Night Live, uporabniki pa kolnejo, češ zakaj so vlagali v napredno vozilo, za katerega se na koncu izkaže, da ne prestane niti enega hladnega vala. Temperature v Chicagu so pod lediščem že teden dni, najnižje pa so se prejšnji teden spustile na 23 stopinj pod ničlo.
In zakaj so nizke temperature tako zelo neprikladne za Tesle? Odgovor se skriva v litij-ionskih baterijah, ki so skrajno občutljive na nizke temperature. Podobno se denimo dogaja tudi s pametnimi telefoni. Kar pomeni, da je dolgoživost Teslove baterije v takih razmerah precej krajša.
Po raziskavi, ki ga je objavil portal Recurrent Auto, lahko Teslovi modeli 3, X in Y v mrazu izgubijo do 24 odstotkov svojega dosega, model S pa do 28 odstotkov. Po nekaterih drugih raziskavah je ta delež celo do 36 odstotkov, poroča Guardian.
Prav tako boste pri temperaturah pod lediščem potrebovali dalj časa za polnjenje baterije, ker programska oprema Tesle avtomatično omeji in zmanjša napetost polnjenja, da bi se tako baterija lažje spopadla z mrazom. Ledene razmere lahko vplivajo tudi na druge dele strojne opreme Tesle, vključno s priključkom za polnjenje, ki lahko zmrzne, če se temperature spustijo prenizko.
Strokovnjaki: Načrtujte vnaprej
Strokovnjaki priznavajo, da mraz lahko povzroča kar nekaj težav lastnikom električnih vozil, a pravijo, da bi z malce načrtovanja vozniki lahko svoje poti opravili relativno normalno. Tesla voznikom denimo priporoča, da svoje avtomobile prek aplikacije segrejejo, preden se podajo na pot. Prav tako bi morali lastniki načrtovati prihod na polnilne postaje 30-45 minut prej kot sicer.
Da Teslova vozila morda niso (več) najbolj zaželena, nakazuje tudi novica, da podjetje za najem vozil prodaja 607 rabljenih Tesel po 39-odstotnem popustu, cene pa se gibljejo med 21.557 in 40.886 dolarjev. To je del Hertzovega načrta, da se reši 20.000 električnih vozil zaradi visokih stroškov popravil.
Čeprav so cene ugodne, pa Hertzova poteza izpostavlja izzive visokih stroškov vzdrževanja, popravil in zavarovalniških premij ter naglega padanja vrednosti električnih vozil. In to lahko predstavlja resen pomislek za vse voznike, ki razmišljajo o prehodu na električne avtomobile.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje