Letos naj bi na slovenske ceste zapeljalo 70, prihodnje leto pa vsaj 1.100 novih passatov. Foto: Volkswagen
Letos naj bi na slovenske ceste zapeljalo 70, prihodnje leto pa vsaj 1.100 novih passatov. Foto: Volkswagen

Sedma generacija modela, ki so ga s tem imenom prvič predstavili že daljnega leta 1973, prihaja na trg hkrati v limuzinski in karavanski izvedbi. Zunanja podoba sledi oblikovnim smernicam znamke in nenazadnje tudi tradiciji zmernih sprememb, brez revolucionarnih oblikovalskih poigravanj. Kljub temu da fizično ostaja v mejah predhodnika, pa so pri Volkswagnu bolj ponosni na vsebinske spremembe: ponudbo sodobnih in varčnih pogonskih agregatov, štirih bencinskih in treh dizelskih, višjo raven varnosti in udobja ter obilico napredne tehnologije na seznamu serijske in dodatne opreme.

Cenovno ponudbo na slovenskem trgu začenja limuzinska različica z 1,4-litrskim motorjem TSI za 20.630 evrov, za primerljivo karavansko pa je treba odšteti 21.957 evrov.

Pri uvozniku sicer računajo, da bodo bolj iskane nekatere različice z zmogljivejšimi motorji in višjo ravnjo opreme. Nekatere med njimi so v primerjavi s predhodnikom cenovno celo ugodnejše.
Ponudba pa je tradicionalno pestra, poleg treh ravni opreme tudi pri pogonskih agregatih. Na voljo je sedem 4-ventilskih motorjev z direktnim vbrizgavanjem goriva. Štirje so bencinski motorji s tlačnim polnjenjem: 1,4 TSI z močjo 90 kW (122 KM), 1,8 TSI z močjo 118 kW (160 KM), 2,0 TSI z močjo 155 kW (210 KM) in V6 z močjo 220 kW (300 KM). Najzmogljivejši motor ima šest valjev, ostali po štiri.

Ponudba motorjev TDI pa obsega štiri 4-valjne agregate v treh različno zmogljivih izvedbah: 1,6 TDI z močjo 77 kW (105 KM), 2,0 TDI z močjo 103 kW (140 KM) ter 2,0 TDI z močjo 125 kW (170 KM). Poleg motorja TDI s 77 kW (105 KM) je vse motorje novega passata mogoče kombinirati z menjalnikom z dvojno sklopko DSG. Pri motorju 3,6 V6 FSI pa je ta kombinacija serijska.