Sedeži, še posebno voznikov, bi morali biti v resnici pri nakupu novega avtomobila najbolj pozorno izbran del avtomobilske opreme. Smučarske čevlje imamo pred nakupom na nogah, z motoristično čelado na glavi se sprehajamo po trgovini in še bi lahko naštevali primere, ko si za pravo številko in mero vzamemo dovolj časa. Kaj pa avtomobilski sedež?
Pri avtomobilskem sedežu nikakor ni pomembno samo udobje, sedež je pomemben tudi za aktivno in pasivno varnost. V Avtomobilnosti sedežem posvečamo veliko pozornosti. Če naše prispevke spremljate bolj pogosto, se boste spomnili, da se vsako naše skupno testiranje avtomobila začne s pravilno nastavitvijo sedeža in volana. To pa za to, ker se prek sedeža na telo, še posebej iz predela zadnjice in ramen, prenašajo ključne informacije o gibanju avtomobila. Če pravilno sedimo in če je sedež primerno ergonomsko zasnovan, lahko veliko hitreje začutimo na primer zdrs zadnjega dela avtomobila. Če v kritični situaciji ne sedimo pravilno, se tudi ne moremo optimalno odzvati in pravilno vrteti volana. Če pride to trka, je lahko napačno sedenje razlog za nastanek dodatnih poškodb, saj lahko pride do potopa ali zdrsa telesa pod varnostni pas.
Od lesene klopi do udobja domače dnevne sobe
Avtomobilski sedeži so skozi zgodovino prehodili dolgo in zanimivo pot. Zgodnji avtomobili so uporabljali lesene klopi ali usnjene sedeže, podobne tistim v kočijah. Prvi pomembnejši razvojni korak se zgodi v 30. letih prejšnjega stoletja, ko se je pojavilo vzmetenje, s katerim so nato v naslednjih letih močno pretiravali, saj so tako odlično zmanjšali tresljaje s slabih makadamskih cest in s tem povečali udobje.
Pomembna naslednja razvojna točka je bil nastavljiv naslon za hrbet, še precej pozneje prelomnico prinese tritočkovni varnosti pas, potem vzglavnik, pojavila se je tudi ledvena opora. Že v 60. letih prejšnjega stoletja so prvi sedeži zadnjico pogreli. V novem, vedno bolj digitalno povezanem svetu pa bodo v oblak podatkov povezane tudi informacije iz sedeža, meril bo srčni utrip, moč potenja, telesno temperaturo in še bi lahko naštevali. In vedno bolj natančna bo tudi masaža. Še posebej v povsem avtonomnih avtomobilih, ko bo pot iz službe lahko čas za na primer sproščujočo 30-minutno masažo. Toliko traja en masažni časovni lok v novem passatu.
Volkswagnovi novi sedeži ergoActive so nastali v sodelovanju z ortopedi in fizioterapevti, odobrila pa jih je tudi nemška organizacija za zdrav hrbet AGR – Aktion Gesunder Rücken. Deset zračnih blazin, nameščenih vzporedno v naslonu, dopolnita še dve v sedalnem delu, vse pa aktivirajo mišične skupine v hrbtenici in predelu medenice.
Novega passata smo v Avtomobilnosti že preizkusili. Vabljeni k ogledu testa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje