Novi peugeot 3008 nedvomno vstopa v velike čevlje predhodnika. Za trenutnega 3008 se je v sedmih letih namreč odločilo več kot 1.300.000 kupcev, kmalu po prihodu na trg je osvojil tudi laskavi naslov evropskega avtomobila leta. V Sloveniji je bilo v prvih dveh generacijah prodanih več kot 7000 enot, velike načrte pa ima uvoznik tudi z novo, tretjo generacijo. Že prihodnje leto računajo na 700 kupcev v Sloveniji, vsak deseti naj bi bil 100-odstotno električen e-3008.
To je tudi prvi peugeot in prvi avto iz skupine Stellantis na novi platformi – na električni platformi, ki pa ni samo za elektriko. Namesto dizla je na voljo učinkovit hibrid z 48 V sistemom in 100 kilovatov moči (136 KM). Jeseni prihaja priključni hibrid. Trenutno pa je na voljo tudi 100-odstotno električni e-3008 s kapaciteto standardne baterije 73 kWh in ta po zagotovilih Peugeota omogoča do 525 kilometrov dosega. Večja baterija, ki bo na voljo na začetku leta 2025, bo doseg povečala kar na 700 kilometrov. Prihajajo še nove električne različice.
Visokonapetostna litij-ionska baterija 400 V s kemično sestavo NMC (nikelj, mangan in kobalt) je nameščena v podu in napaja električni motor za pogon vozila. Preostale električne porabnike (luči, informacijsko-razvedrilni sistem itd.) še vedno napaja 12-voltna baterija, ki se napaja iz visokonapetostne baterije s pretvornikom.
Uporaben družinski avto
Peugeot se želi preobraziti v programersko podjetje, zato so bile narejene številne izboljšave na področju povezljivosti in pametnega upravljanja energije. Tudi polnjenje poteka veliko hitreje, do 160 KW na hitri polnilnici. V avtomobilu 3008 pa se boste lahko z vozilom tudi pogovarjali, chatGPT postaja nekaj normalnega. Lahko vam bo predlagal obisk najboljše restavracije in vam ponudil najbližje prosto parkirišče. Sam se bo povezal z navigacijo in vas vodil do cilja.
Model 3008 je tudi od zunaj čisto drugačen, kot smo bili vajeni. Ni več ne enoprostorec ne SUV, ampak je "fastback". Torej ni kupe. Posebnost "fastbacka" je zadek, ki nima odrezane strehe kot kupeji, a je vseeno videti športno in hkrati uporabno, saj se zadnja vrata odprejo skupaj z zadnjim oknom, tako da predmete v prtljažnik nalagamo skozi veliko odprtino. Ne glede na pogon je volumen družinski – 520 litrov.
Pohvalimo, da je sprednja maska vedno enaka, pa naj gre za priključni hibrid, stoodstotno električni model ali pa mehki hibrid. Glede na dizajn je to razumljivo.
Novi panoramski i-cockpit se ponaša s povsem novo arhitekturno zgradbo, saj je panoramski zaslon nameščen visoko na armaturni plošči s pritrdilnim sistemom, ki ga iz potniškega prostora ne opazimo. Tovrstna razporeditev omogoča optimalen dostop in pregled nad informacijami, ki se prikazujejo na 21-palčnem (53,34 centimetra) panoramskem zaslonu.
Z električnim e-3008 smo se že zapeljali do Nemčije. Vabljeni k ogledu videoreportaže.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje