Športni terenci in križanci so v letu 2015 predstavljali 23 odstotkov vse evropske prodaje. V ZDA je delež še večji - 35 odstotkov. Največja omejitev križancev v primerjavi s klasičnimi enoprostorci je notranja uporabnost in prostornost. Pri Renaultu in Peugeotu menijo, da so našli rešitev.
Če je v Evropi danes že skoraj vsak četrti prodani novi avtomobil križanec, v ZDA pa več kot vsak tretji, bo v prihodnje tega še več. Analitiki predvidevajo, da bi svetovna prodaja športnih terencev in križancev do leta 2020 utegnila znašati že polovico vseh prodanih novih vozil.
Kje tiči vzrok? V zanimivi, robustni obliki, višjem sedenju in boljši preglednosti ter večjem občutku varnosti. A ta vozila imajo tudi pomankljivosti, ki motijo predvsem evropske lastnike družinskih vozil, ki ob drzni obliki iščejo še uporabno zasnovo notranjosti. Tega robustni križanci v primerjavi z enoprostorci ne morejo ponuditi.
Zakaj ne bi imeli obojega?
Zato so Francozi koncept družinskega SUV-vozila vzeli še resneje. Kako tudi ne bi, saj bi si nakopali nezadovoljstvo velikih družin. Nova generacija modela peugeot 5008 je nekaj povsem drugega, kar je bil še pred desetletjem pojem družinskega enoprostorca.
Marion David, produktna vodja za modela 3008 in 5008, je na pariškem avtomobilskem salonu spregovorila za oddajo Avtomobilnost: "Absolutno. Želeli smo združiti enoprostorec s pravimi SUV-lastnostmi." Z novim 5008 namreč merijo na svetovni trg.
Enoprostorci so domena evropskih voznikov, zato so se odločili, da bo 5008 SUV, a so hkrati obdržali prostornost, prilagodljivost in uporabnost enoprostorcev. "V primerjavi z modelom, ki ga zamenjuje, je novi 5008 še prostornejši, z daljšim medosjem in udobnejši, saj je prostora za kolena več, v drugi sedežni vrsti pa so trije enako veliki sedeži," o tem, kaj je bil cilj razvoja pri modelu 5008, ki ponuja prostor za pet ali sedem potnikov, pojasnjujejo pri Peugeotu.
Nissan quashai je pretresel trg vozil
Svojo plat zgodbe o preobrazbi enoprostorcev v križance so nam na prvi vožnji renault scenica pojasnili tudi pri Renaultu. Delphine de Andria, vodja programa C-segmenta pri Renaultu pravi: "Ko so se na cestah pojavili prvi križanci v C razredu, začenši z nissanom quashqaijem leta 2007, smo opazili velik odliv kupcev iz razreda enoprostorcev v razred križancev. Ko smo jih vprašali zakaj, je bil odgovor skoraj enoten - privlačna oblika."
Ko so pri Renaultu kopali globlje in globlje po odgovore, so ugotovili, da je velik delež kupcev še naprej raje zaupal enoprostorcem. Delež enoprostorcev je sprva padel, a je prodaja postala stabilna. "Ugotovili smo, da so ti kupci ostali zvesti enoprostorcem iz preprostega razloga. Križanci ponujajo premalo potovalnega prostora in niso dovolj prilagodljivi. Vprašali smo se, zakaj ne bi mogli ponuditi obojega," pravi de Andria.
Našli rešitev za velikanska kolesa
Modne smernici skrižanih družinskih avtomobilov pa so prinesle še eno posebnost, velikanska kolesa, zaradi katerih je novi scenic celo nastopaški in na prvi pogled (pre)drzen za družine, ki kupujejo racionalno. Platišča s premerom 51-centimetrov (20-palčna platišča) na scenicu bi jih utegnila prestrašiti zaradi višjih stroškov. Rok Istenič iz Renault Slovenija pojasni, da gre za pnevmatiko, ki ima mere 195/55/R-20. Tako velike pnevmatike so bile vedno zaščitni znak precej dražjih avtomobilov in zato tudi zelo drage. "Vendar pa je Renault prišel do posebnega dogovora s tremi zelo velikim proizvajalci pnevmatik in razvil posebno gumo posebnih mer, kar pomeni, da bo posamezna pnevmatika na voljo za manj kot 150 evrov. Po navadi so tovrstne pnevmatike nizkopresečne, pnevmatika na scenicu pa je zelo visoka, je pa tudi relativno ozka, kar pomeni, da ni bilo vpliva na povečanje porabe goriva," še dodaja Istenič.
Več o novi generaciji renaulta scenica in peugeota 5008 lahko izveste v prispevku iz zadnje oddaje Avtomobilnosti:
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje