V času, ko je svet že zdavnaj zajela globalizacija, si avtomobilski proizvajalci ne morejo več privoščiti ozkoglednosti. Na primer, da bi razvijali avtomobile samo za Evropejce in da bi to počeli sami. Medsebojno sodelovanje bo ključnega pomena že zdaj, ne le v prihodnosti. Tako bodo pospešili razvoj avtomobilov in bili konkurenčni. Glede na povedano na sejmišču v Versaillesu, ki gosti trenutno največji avtomobilski salon v tem delu leta, bodo premiki v naslednjih letih tektonski.
Brez zavezništev ne bo šlo
"V avtomobilski industriji bomo v naslednjih petih letih priča večjim spremembam, kot smo jih bili deležni v zadnjih 20 letih,“ je zbrane novinarje nagovoril predsednik uprave Renault-Nissan Carlos Ghosn. Mali Francoz, ki velja za enega najmarkantnejših mož avtoindustrije, priznava, da bodo potrebna še tesnejša zavezništva. Renault že dolgo sodeluje z Nissanom, zadnja leta tudi z Daimlerjem, sodelovanje pa bo treba še poglobiti.
Pravi, da bodo spremembe prinesle velike priložnosti: "Ne bojimo se jih, veselimo se jih. Sodelovanja med proizvajalci bodo večja, postala bodo celo nujna. Noben avtomobilski proizvajalec ne bo zmogel delovati in se razvijati sam, vsaj ne v tako tekmovalnem in radikalno se spreminjajočem okolju visoko naprednih tehnologij.“ Temu pritrjuje Diether Zetsche, predsednik uprave Daimlerja, tesen zaveznik Carlosa Ghosna. Prepričan je, da bo obstajalo več vej sodelovanja. Pravi, da bo treba v projektnem delu medsebojno sodelovati v ekipah, prevladati bodo morale najboljše zamisli, ne glede na to, ali nastanejo v Parizu, Stuttgartu ali kje druge. Od vsakega proizvajalca posebej pa bo odvisno, za katere tehnologije in zamisli se bo odločil pri zasnovi svojih prihodnjih modelov.
Samo izdelati dober avtomobil ne bo dovolj
Ghosn meni, da bo želja po novih tehnologijah, predvsem integriranih, vedno večja. Zato bo potreben nov način razmišljanja, predvsem pa bo treba razviti nove digitalne platforme. "Eno je jasno, samo izdelovati dobre avtomobile ne bo dovolj, tako kot ne bo dovolj le zmogljiva IT-tehnologija. Avtomobile bo treba spojiti z digitalnim svetom, od katerega bodo imeli koristi tako v gospodarstvu kot kupci.“ Dodaja, da bo potreben temeljit pristop k pogonskim sistemom in da bodo konvencionalni motorji igrali pomembno vlogo še vsaj 20 let: "Razvijali bomo tako dizle kot bencinarje, ob hitrem napredku električnih vozil.“
Avtomobili bodo pametni telefoni na štirih kolesih
Herbert Diess, šef znamke Volkswagen je podrobneje pojasnil, kaj bodo prinesle spremembe v avtomobilski industriji, in to prikazal praktično, na konceptu popolnoma električnega in samovozečega avtomobila I. D. dimenzij VW golfa, ki je napoved novega obdobja znamke in bo v serijski obliki nared v naslednjih letih: "Upravljanje avtomobila bo povsem intuitivno. Temeljilo bo na zaslonih na dotik v potovalni kabini in delovanjem, ki smo ga že spoznali na naših mobilnih napravah. Brez stikal in gumbov.“ V avtomobilu bodo torej le zasloni, avtomobili pa bodo vedno povezani s spletom. Vsak trenutek jih bo mogoče programsko posodobiti. Vsa vsebina pa bo zbrana v oblaku. Sliši se znano, ne? Saj vsi uporabljamo računalnike.
Združitev dinozavrov in gverilcev
Že zdaj je jasno, da medsebojno sodelovanje svetovnih velikanov ne bo dovolj. Danes številne odlične zamisli nastajajo v "garažah“, pri zagonskih (start-up) podjetjih. To pomeni odlično priložnost za vsa mlada podjetja po vsem svetu, tudi slovenska, kjer imajo sveže, inovativne zamisli, a jih zaradi zapletene birokracije, logistike ali finančne stiske ne morejo uresničiti.
Vodilni PSA-ja Peugeot Citroën Carlos Tavares v teh "gverilskih podjetjih“ vidi ogromen potencial. Francoska avtomobilska naveza že zdaj z nekaterimi start-upi dela zelo strateško. Ko opazijo velik talent, veliko mero kreativnosti, nove zamisli, ko vidijo, da neko zagonsko podjetje v nečem izstopa, pripravijo predlog, s katerim podprejo njihovo delo - bodisi z pomočjo pri prilagajanju zakonodaji v različnih delih sveta, svojimi tehnologijami ali logistiko.
Treba se je naučiti biti potrpežljiv
"V novem pristopu k mobilnosti vidimo, da obstaja veliko dobrih start-upov. Ti so zadovoljni, da lahko delajo z nami. Nedvomno smo mi dinozavri, vendar pa je naša moč, da to vemo, hkrati pa imamo željo, da dobro sodelujemo s start-upi, jim pustimo svobodo razmišljanja, jim ne prevzemamo zamisli in jim omogočimo, da te zamisli razvijajo naprej,“ pojasnjuje Tavares in dodaja, da so se naučili, da morajo biti potrpežljivi z malimi inovativnimi podjetji, da razvijejo idejo, hkrati pa sami razvijejo poslovni model in iz tega naredijo dobiček.
Start-upi krivi za samodejne taksije
Prav ti mali start-upi so avtomobilskim velikanom v glavo "vbili“ misel, da bomo vozniki v prihodnosti zgolj uporabniki vozil, ne pa nujno tudi njihovi lastniki. Tako se je v Parizu na glas govorilo o novem hčerinskem podjetju PSA, ki se bo ukvarjalo izključno s storitvami mobilnosti. Gre za sistem souporabe vozil, iz katerih se bodo v končni različici razvili samovozeči taksiji. PSA, pa tudi drugi, na ta način že pripravljajo konkurenco Uberju.
PSA si je za testni poligon izbral kar ZDA, je razkril Tavares. Prav z mobilnimi storitvami se nameravajo po dolgih letih spet vrniti v Severno Ameriko. Peugeot je ZDA na primer zapustil leta 1991. A so pri tem previdni. Projekta se bodo lotili v več fazah. Najprej s ponudniki mobilnosti, kot del učne faze.
"Najprej želimo korak za korakom z novimi mobilnimi storitvami spoznati pričakovanja potrošnikov. Šele zadnji korak bo distribucija lastne blagovne znamke. Do takrat pa pričakujemo radikalne spremembe v svetu mobilnosti,“ pravi Tavares.
PSA bo torej na trg v ZDA z različnimi partnerji vstopil z delitijo avtomobilov, in ne s prodajo na drobno. Francoski proizvajalec avtomobilov je že v septembru napovedal, da namerava na začetku ponuditi storitev delitve avtomobilov v Los Angelesu, in sicer prek partnerstva z družbe Bolloré Group, ki so znani po proizvodnji elektromotorjev in baterij. Pri tem si do leta 2021 obetajo več kot 300 milijonov evrov dobička.
PSA pri zamisli ni osamljen, saj delitev avtomobilov na novih platformah napovedujejo tudi pri Fordu, kjer nameravajo svojo floto samovozečih avtomobilov v mreži car-sharinga ponuditi že do leta 2021.
Vse bolj se zdi, da večina večjih avtomobilskih proizvajalcev poslovne priložnosti v prihodnosti ne vidi več le v prodaji vozil, ampak vse bolj gledajo proti delitvi avtomobilov, ki bodo pravzaprav neke vrste samovozeči taksiji.
V oddaji Avtomobilnost smo poročali s pariškega avtomobilskega salona.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje