Avtomobilski salon v Parizu je razkril, da bomo v povezavi s porabo energentov v vozilih vse več govorili o kilovatnih urah in vse manj o litrih. Električni avtomobili so že dobili zmogljivejše baterije, ki omogočajo realen doseg okoli 300 kilometrov. Prav doseg je bil do zdaj največja ovira pri množičnejšem prodoru tovrstnih vozil na ceste.
Ko je pred nekaj leti trg avtomobilov zajel prvi val elektrifikacije, so avtomobilski proizvajalci hitro naleteli na veliko oviro - število ekološko usmerjenih voznikov, ki lahko sprejmejo visoko ceno baterijskih vozil, in omejen doseg z enim polnjenjem baterije. Prodaja je bila premajhna, da bi pokrili visoke stroške izdelave.
Izgovorov glede dosega ni več
Prvo sporočilo pariškega avtomobilskega salona je, da električni avtomobili ne bodo imeli več težav z dosegom. Od 400 do 600 kilometrov naj bi zmogel Volkswagnov koncept I.D.
Ta je povsem električen, avtonomen in omogoča oblikovalcem in njihovim ekipam, da še bolj futuristično posegajo v videz vozila. "Gre za popolnoma novo arhitekturo. To je vozilo, ki je z zunanjimi merami primerljivo s Volkswagnovim golfom, z notranjimi pa s številko večjim Volkswagnovim passatom," nam je v Parizu povedal Klaus Bischoff, direktor oblikovanja pri Volkswagnu. Znotraj je armaturna plošča povsem digitalna, kar nakazuje, v katero smer bo šel notranji dizajn, avtomobil pa je opremljen s tehnologijo, ki omogoča samodejno vožnjo, zato ob nastavitvi avtopilot volan ne bo več potreben in se bo pomaknil v notranjost armaturne plošče, s tem pa sprostil prostor za udobnejše preživljanje prostega časa med vožnjo.
S konceptom I.D. so pri podjetju iz Wolfsburga pokazali nove tehnične rešitve, ki vplivajo na boljšo učinkovitost in nižjo porabo energije, kot so kljuke na vratih, ki so pomaknjene v karoserijo, ko pa želimo odpreti vrata, se s pomočjo senzorjev kljuke izbočijo. Prednja in zadnja bočna vrata so drsna za lažje vstopanje v kabino, zadnji sedeži so povsem poklopljivi, na ta način potnika spredaj uživata v udobju prvega razreda na letalih. Avtomobil med samodejno vožnjo omogoča celo spanje v vozilu med potovanjem. Bo I.D. postal novi golf? "To je cilj. Gre za vozilo C-segmenta, tudi cena utegne biti podobna," pravi Bischoff.
Mercedes: "Obrnili smo stikalo"
Pri Mercedes-Benzu so predstavili novo serijo električnih vozil, ki so jo poimenovali GQ. Gre za novo kolekcijo modelov, narejenih na novi, električni platformi. Platforma bo velikostno prilagodljiva, ustrezala bo tako manjšim kot večjim mercedesom. Zgodbo pa začenja futuristično oblikovani koncept športnega terenca s kupejevskimi oblinami in 500-kilometrskim dosegom.
Prvi serijski električni model pri Mercedesu na novi platformi bo športni terenec, in to še pred koncem desetletja, obljublja šef uprave Daimlerja Dieter Zetsche, ki pravi: "Obrnili smo stikalo. Pripravljeni smo na električno ofenzivo. Električne avtomobile bomo imeli v vseh segmentih vozil, od kompaktnih do luksuznih."
Tako pri Volkswagnu kot pri Mercedesu se je na glas omenjalo Tesla Motors, češ da veliki evropski proizvajalci ne morejo več gledati, kako Elon Musk (lastnik podjetja Tesla Motors) zbira na stotisoče prednaročil za svoje električne modele. A še bolj kot to na evropske proizvajalce vozil pritiska nova zakonodaja s strogimi omejitvami glede izpusta emisij.
"Pritiska ne izvajajo le v Silicijevi dolini, regulatorji postajajo vse bolj strogi," je dejal Ian Robertson, direktor marketinga pri znamki BMW in edini član uprave Bavarcev v Parizu. Vsi drugi so v Münchnu kovali strategijo glede prihodnosti električnih vozil, sprejeli pa so odločitev, da bo mini električen, prav tako tudi BMW X3. Robertson je še poudaril, da bo treba razvijati tudi motorje na notranje izgorevanje, a električna vozila so prihodnost in jih bomo že v naslednjih letih v vse večjem številu srečevali na cestah.
Opel pometel s tekmeci
Medtem ko nekateri delajo načrte, so pri Oplu v Parizu predstavili serijski, povsem električni model ampera-e. Proizvajalec iz Rüselsheima je povsem neznačilno za evropski avtomobilski marketing obračunal s tekmeci. V virtualnem prikazu na salonu v Parizu so se podali v tekmo z električnimi vozili, ampero-e in konkurenti, pri tem pa pokazali, da je mogoče z njihovim električnim vozilom prevoziti pod od Londona do Pariza, s tem da je v bateriji ostalo energije še za skoraj 100 kilometrov poti. "To ni igračka, 'gadget', ni drugi družinski avtomobil. To je avtomobil, ki ga lahko vozimo vsak dan in se z njim odpeljemo kamorkoli," je dejal Dr. Karl-Thomas Neumann, predsednik Oplove uprave.
Carlos Ghosn, predsednik uprave podjetja Renault-Nissan, pri katerem so predstavili izboljšan, povsem električni model zoe s 400-kilometrskim dosegom, pa je o elektriki povedal: "Vidimo, da se infrastruktura za polnjenje električnih avtomobilov razvija v mnogo državah. S tem se približujemo ključni točki, ko doseg električnih vozil ne bo več vprašljiv."
Električne avtomobile torej vse lažje polnimo, saj poleg omenjenih, ampere-e in renault zoeja, tudi BMW i3 in e-golf z nedavnimi tehničnimi posegi že obljubljajo več kot 300 kilometrov dosega. Še več pa jih v prihodnjih letih prihaja na ceste.
V oddaji Avtomobilnost smo obiskali pariški avtomobilski salon, ki je bil predvsem naelektren.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje