Novi prototip porsche 918 RSR je nadgradnja lanskoletnega dirkalnika 911 GT3 R hybrid. Foto: Porsche
Novi prototip porsche 918 RSR je nadgradnja lanskoletnega dirkalnika 911 GT3 R hybrid. Foto: Porsche

Porsche 918 RSR je prototip, namenjen preizkusu naprednih tehnologij in prikazu možnega razvoja prestižnih superšportnikov prihodnosti.

Dirkalni enosedežnik temelji na prototipu 918 spyder in ima vgrajeno izboljšano hibridno tehnologijo, ki so jo preizkušali že lani v modelu 911 GT3 R hybrid. Srce hibridnega pogona predstavlja električni generator z vztrajnikom, ki tudi v novem prototipu zaseda prostor, sicer namenjen sovozniku. Pogonski sklop sestavljata klasični motor V8 z največjo močjo 420 kilovatov (563 KM) pri 10.300 vrtljajih in dva elektromotorja na prednji premi, ki po potrebi zagotovita še dodatnih 150 kilovatov (204 KM) moči. Skupno pa ima voznik tako na voljo tudi do 767 KM moči. Ker za elektromotorja zagotavlja energijo elektrika, nakopičena v vztrajniku, zadostuje le za pospeške ali prehitevanja, kar pa je povsem dovolj za potrebe med dirko. Vztrajnik energijo znova nakopiči med regenerativnim zaviranjem, saj se oba elektromotorja na prednji premi spremenita iz porabnikov v generatorja.

Dirkalni hibridni pogon pa ni namenjen le pospeševanju, ampak tudi varčevanju z gorivom, kar zagotavlja manj postankov v boksu ali manjšo skupno težo zaradi manj goriva v vozilu.

Samo vozilo, pri izdelavi katerega so izdatno uporabljali ogljikova vlakna, je že povsem prirejeno dirkalnim zahtevam in ustreznim predpisom, kar pomeni da ga bo verjetno kmalu mogoče videti tudi na dirkališčih. Kljub temu, da je ohranil osnovne oblike prototipa 918 spyder, se od vizije prestižnega dvosedežnika v marsičem razlikuje, vključno s špartansko opremljeno kabino v katero voznik vstopa skozi odprtino dvižnih vrat. Njegovo delovno mesto pa zaznamujeta predvsem športni sedež in dirkalni volan z obvolanskima stikaloma športnega menjalnika.

Pri prototipu, ki je na ogled v Detroitu pa poudarjajo še eno podrobnost, in sicer štartno številko 22. To številko je namreč nosil tudi porsche 917 s katerim sta voznika Dr. Helmut Marko and Gijs van Lennep leta 1971 v Le Mansu zmagala in dosegla rekord, v 24 urah sta prevozila 5335,313 kilometrov s povprečno hitrostjo 222,304 kilometre na uro, ki ga niso premagali celih 39 let.