Nočni vid je izjemno uporaben pripomoček, ki vozniku pomaga videti v slabih svetlobnih pogojih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Nočni vid je izjemno uporaben pripomoček, ki vozniku pomaga videti v slabih svetlobnih pogojih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Jesen je vozniškega zornega kota barvita. Več je padavin, temperature so nižje, ceste so umazane, na njih je listje. Vožnja postane bistveno bolj zanimiva.

Bolj moramo biti zbrani. Jeseni je pogost pojav megla, pa divjad, ki prečka cesto, predvsem pa je vožnja bolj zahtevna, saj dan postaja krajši. Zato smo tokrat na delavnici, skupaj z bralci, posvetili v temo. Kot smo v Avtomobilnosti že večkrat poudarili, se je tehnologija svetil v zadnjem desetletju zelo razvila. Videti več, tudi na cesti pomeni vedeti več. Svetloba je v tem primeru zelo povezana z varnostjo.

Ponoči kamera na daleč zazna žival ali pešca

V serijskih vozilih se že uveljavlja t. i. tehnologija nočnega vida. V DS-ovih vozilih deluje s pomočjo infrardeča kamera, ki se skriva za prednjo masko. S pomočjo zaznavanja toplote infrardeča kamera prepoznava ljudi pred avtomobilom, pa tudi živali.

Bralci Avtomobilnosti so lahko sami preizkusili najnovejšo tehnologijo svetil na vozilih znamke DS. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Bralci Avtomobilnosti so lahko sami preizkusili najnovejšo tehnologijo svetil na vozilih znamke DS. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vozniku se slika z označenimi ljudmi ali živalmi, ki so pred vozilom, prikazuje pred očmi na digitalnem zaslonu. Na ta način lahko voznik ostane zbran in lahko pravočasno opravi manever, če mu pot na neosvetljeni cesti na primer prekriža žival. Sistem namreč objekte zaznava že na razdalji 200 do 250 metrov pred avtomobilom, zato je voznik opozorjen veliko prej, kot bi lahko pešca ali žival zagledal sam.

Kaj vse so doživeli bralci na nočni vožnji, pa v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.