Volkswagnova študija doseže hitrost 160 km/h, do 100 km/h pa pospeši v 12,5 sekunde. Foto: Volkswagen
Volkswagnova študija doseže hitrost 160 km/h, do 100 km/h pa pospeši v 12,5 sekunde. Foto: Volkswagen
Volkswagen Up! Lite
Futuristično in samosvoje oblikovani up! Lite je dolg 3,84, visok 1,40, širok pa 1,60 metra. Foto: Volkswagen

Študija se imenuje Up! Lite, ta varčni štirisedežnik s hibridnim pogonom pa se lahko pohvali s povprečno porabo 2,4 l/100 km.

S pogonsko zasnovo, ki kombinira motor TDI (turbodizelski motor), elektromotor in 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (DSG), ter optimalno aerodinamiko (količnik zračnega upora: 0,237) Volkswagen znižuje emisije CO2 na le 65 g/km. To pomeni, da je ta trivratna študija najvarčnejši in z vidika skupne bilance CO2 do okolja najbolj prijazen štirisedežni avto na svetu. Karoserija ustvarja vtis, da je ulita iz enega samega kosa aluminija, in z jasno začrtanimi linijami poudarja svojo aerodinamiko.

Kot nalašč za vsakodnevno pot v službo
Številne komponente le 695 kg težkega Volkswagnovega modela temeljijo na komponentah nove družine malih avtomobilov ("New Small Family"). To je popolnoma nova avtomobilska serija, ki bo v prvih državah prišla na trg že konec leta 2011. S študijo up! Lite Volkswagen nadaljuje strategijo, v skladu s katero želi najsodobnejšo tehnologijo in najvišjo raven kakovosti ponuditi v vseh avtomobilskih razredih. Na ta način bo napredek dostopen vsem voznikom avtomobilov. Koncept je zasnovan kot vsestransko vozilo, s katerim so vožnje po mestih, vsakodnevne vožnje v službo in seveda tudi dolga potovanja bistveno cenejši in prijaznejši do okolja.

Hibridni pogon
Srce pogonskega sklopa v modelu up! Lite je novi dvovaljni turbodizelski motor 0.8 TDI z močjo 38 kW (51 KM). Poleg njega je vgrajen tudi elektromotor (10 kW), zasnovan kot impulzni zagonski modul (zaganjalnik, alternator in e-pogon). Ta skrbi za razbremenitev motorja TDI, za dodatno moč in za regeneracijo kinetične energije (rekuperacija). Ko je potrebna maksimalna moč (na primer pri hitrem pospeševanju), motor TDI in elektromotor skupaj zagotavljata 48 kW (65 KM).

Hibridni pogon je zasnovan tako, da v dveh pogonskih fazah ni potrebno delovanje motorja TDI. Prva faza: voznik ne dodaja plina (vozilo poganja njegova vztrajnost, motor TDI je izključen). Druga faza: na krajših relacijah, na primer v naseljih, lahko za pogon skrbi le elektromotor. Potrebno energijo v tem primeru zagotavlja litij-ionska baterija. Ker ta konfiguracija lahko samostojno poganja vozilo z električno energijo, je klasificirana kot popolni hibridni pogon. Za prestavljanje skrbi 7-stopenjski menjalnik DSG, poleg tega pa je up! Lite opremljen tudi s sistemom start-stop.