Saab 9-X Air je nastal kot vzporedni projekt študije 9-X BioHybrid. Foto: Saab
Saab 9-X Air je nastal kot vzporedni projekt študije 9-X BioHybrid. Foto: Saab
Saab 9-X Air
V notranjosti novega kabria so oblikovalci izboljšali obliko kabine, ki je osredotočena na voznika. Foto: Saab

Koncept 9-X Air so Švedi poimenovali kot oblikovno vizijo prihodnjega odprtega saaba.

Oblikovalec Anthony Lo je s svojo ekipo izdelal novi model v istemu času, ko je bil na trgu na voljo še štirisedežnik za vse štiri letne čase, ki ga je po premieri na frankfurtskem avtomobilskem salonu - natanko pred 25 leti - začel izdelovati Saab.

Užitek brez nezaželenih sunkov zraka
Saaba 9-X Air zaznamuje značilna silhueta, ki je prepoznavna tako z dvignjeno kot tudi s spuščeno streho. S pomočjo zloženega blaga in z dvignjenim zadnjim steklom pa lahko potniki uživajo v vožnji z odprto streho brez sunkov zraka. Z dvignjeno streho novi air prevzame videz kupeja z videzom, ki se izogiba tradicionalnemu štirisedežnemu kabrioletu.

Obetavni podatki o biogorivu
Kabrioletsko različico saaba poganja majhen, 1,4-litrski motor BioPower ki združuje serijo elementov za odgovornejšo zmogljivost: ustrezne lastnosti motorja, turbopolnjenje, uporabo biogoriva in hibridne tehnologije. Z uporabo goriva E85 (85 % bioetanola/ 15 % bencina), motor razvije zavidljivih 147 kilovatov moči (200 KM), od 0 do 100 km/h pa pospeši v 8,1 sekunde. Pri tem pa v ozračje spušča zelo malo, 107 g/km emisij ogljikovega dioksida.

Za prenos moči pri saabu 9-X Air skrbi 6-stopenjski ročni menjalnik s samodejno sklopko.

J. S.