Največji tržni delež 15,12 odstotka ima pri osebnih vozilih še vedno Renault, clio pa je najbolj iskan model. Foto: Renault
Največji tržni delež 15,12 odstotka ima pri osebnih vozilih še vedno Renault, clio pa je najbolj iskan model. Foto: Renault
Peugeot boxer
Po številu registracij sodeč bi moralo v prvih devetih mesecih na slovenske ceste zapeljati največ Peugeotovih LGV-jev z boxerjem na čelu. Foto: Peugeot

Razlika 7.772 registracij gre predvsem na račun osebnih vozil, ki jih je bilo od januarja do septembra letos na slovenskem trgu registriranih 38.707, lani v istem obdobju pa 46.378. To pomeni za kar 16,54 odstotka slabšo prodajo. Vsaj na videz so precej bolj uspešni prodajalci lahkih gospodarskih vozil, ki jim je luspelo v devetih mesecih prodati 4.736 vozil, kar je za 2,09 odstotka manj kot lani v istem obdobju s 4.837 registracijami novih LGV-jev.

Pri osebnih vozilih še vedno vodi Renault
Med osebnimi vozili se v Sloveniji še vedno najbolje prodajajo modeli znamke Renault. V devetih mesecih je bilo registriranih 5.851 osebnih avtomobilov z Renaultovim znakom, dokaj blizu pa so s 5.450 registracijami tudi izdelki s Volkswagnovim znakom. Obe omenjeni znamki bosta verjetno obdržali vodilni poziciji tudi do konca leta, saj je zasledovalec na tretjem mestu Opel, s 3.020 registracijami že precej zaostal. Glede na dokaj majhen zaostanek trenutno četrtouvrščenega Peugeota z 2.899 registracijami pa nemški znamki tretje mesto oziroma stopnička na zmagovalnem odru ob koncu leta še ni zajamčena.

Glede na trenutne rezultate lahko v vrstnem redu znamk med vključno tretjim in devetim mestom še pride do sprememb, saj so razlike med posameznimi mesti premagljive, dve znamki iz prve deseterice, Kia in Škoda, pa uspešnejši s prodajo kot v istem obdobju lani. Škodi je uspelo povečati prodajo simbolično za 0,25 odstotka, Kia pa za precej bolj opaznih 24,27 odsototka. Dejstvo pa je, da je vsak rezultat nad lansko ravnjo očitno velik dosežek, saj se v minusih drugih znamk iz prve deseterice gibljejo od 11,29 do 26,38 odstotka.

Med posameznimi modeli pa je bil letos v devetih mesecih še vedno najbolj iskan Renaultov clio z 2.184 registracijami, v prvo peterico modelov pa so se uvrstili še prav tako Renaultov megane (1.649), dva modela s Volkswagnovim znakom, polo (1.378) in golf (1.117), peto mesto pa je zasedla Škodina octavia (918).

Lahka gospodarska vozila blizu lanskih rezultatov
Pri lahkih gospodarskih vozilih je število registracij v prvih devetih mesecih precej bližje lanskemu rezultatu, saj je bilo novoregistriranih vozil le za 2,09 odstotka manj kot lani. Na prvem mestu med znamkami še vedno odločno vztraja Peugeot s 1.260 registracijami, za njim pa z do konca leta skoraj nepremagljivo razliko in 1.061 registracijami zaostaja Renault. Tudi tretjeuvrščeni Volkswagen z 815 registracijami verjetno ne bo mogel v preostalih treh mesecih ogroziti dvojnega francoskega vodstva, čeprav v vodilni trojici edini dosega boljše, rezultate kot lani.

V prvi deseterici znamk, ki imajo v ponudbi tudi lahka gospodarska vozila, je uspelo letos dvigniti prodajo le še dvema, in sicer Fordu ter Toyoti, drugi so pod lansko ravnjo. Je pa treba ob tem dodati še to, da Fordov rezultat (+29,79 %) precej bolj izstopa, saj gre na račun celovite ponudbe modelov v več razredih, pri Toyoti pa pravzaprav le na račun enega in kljub visokemu odstotku povečanja prodaje (+75,86 %) to pomeni 22 vozil več, s prevladujočo večino poltovornjaka hilux.

Sicer pa je po številu novih registracij v Sloveniji med modeli lahkih gospodarskih vozil najbolj iskan Peugeotov boxer z izstopajoče visokim rezultatom 866 registracij, na drugem mestu je z rezultatom 402 Renaultov trafic, tretje mesto je s 397 vozili pripadlo Renaultovemu masterju, četrto mesto zaseda s 349 vozili Volkswagnov caddy in peto s 325 registracijami Volkswagnov transporter.

Prodaja osebnih vozil v Sloveniji (september 2012)

znamka

september 2012

jan – sep 2011

jan – sep 2012

sprememba v (%)

1.

Renault

436

7437

5851

-21,32

2.

Volkswagen

338

6421

5450

-15,12

3.

Opel

185

4018

3020

-24,83

4.

Peugeot

317

3268

2899

-11,29

5.

Citroën

248

3305

2631

-20,39

6.

Škoda

235

2414

2420

+0,25

7.

Kia

153

1688

2101

+24,27

8.

Ford

180

2760

2032

-26,38

9.

Hyundai

198

2386

1903

-20,24

10.

Chevrolet

154

1474

1300

-11,80

11.

Nissan

76

1348

1128

-16,32

12.

Fiat

113

1491

1125

-24,55

13.

BMW

51

1442

1114

-22,75

14.

Audi

93

1058

1101

+4,06

15.

Seat

79

1132

871

-23,06

ostali

347

4736

3761

-20,59

skupaj

3203

46378

38707

-16,54

Vir: Trgovinska zbornica Slovenije

*

Prodaja lahkih gospodarskih vozil v Sloveniji (september 2012)

znamka

september 2012

jan – sep 2011

jan – sep 2012

sprememba v (%)

1.

Peugeot

132

1277

1260

-1,33

2.

Renault

99

1183

1061

-10,31

3.

Volkswagen

68

740

815

+10,13

4.

Citroën

62

526

506

-3,80

5.

Fiat

40

318

304

-4,40

6.

Opel

14

194

190

-2,06

7.

Ford

18

141

183

+29,79

8.

Mercedes-Benz

9

120

100

-16,66

9.

Iveco

6

65

60

-7,69

10.

Toyota

8

29

51

+75,86

ostali

27

244

206

-15,57

skupaj

483

4837

4736

-2,09

Vir: Trgovinska zbornica Slovenije