VW tiguan R prinaša številne posebnosti, od velikih, 20-palčnih platišč, znižanega podvozja do drugačnih razmerij sedemstopenjskega samodejnega menjalnika, pa tudi neposrednejše krmiljenje in drugačno nastavitev blažilnikov, vse v korist bolj dinamične vožnje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
VW tiguan R prinaša številne posebnosti, od velikih, 20-palčnih platišč, znižanega podvozja do drugačnih razmerij sedemstopenjskega samodejnega menjalnika, pa tudi neposrednejše krmiljenje in drugačno nastavitev blažilnikov, vse v korist bolj dinamične vožnje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pred točno dvajsetimi leti je Volkswagen uvedel oznako R. Predstavil je golfa R32. To je bil do takrat najzmogljivejši golf, ki so ga opremili z velikim, 3,2-litrskim šestvaljnikom, štirikolesnim pogonom, prav ta model pa je uvedel tudi menjalnik DSG.

To je bil avtomobil iz drugačnih časov. Bistveno glasnejši kot kateri koli kombilimuzinski športnik, ki ga poznamo danes. Kljub temu sta njegovo nasledstvo in zapuščina danes še kako živa.

Danes Volkswagen ponuja kar šest različnih modelov, ki nosijo oznako R. Eden izmed njih je tudi tiguan. Na zunaj ga prepoznamo po široki prednji odprtini za hlajenje, velikih platiščih in “večjih” zavorah, zadnjem spojlerju ter nekaj značkah, v notranjosti pa po športnih sedežih in nekaj značilnih modrih R-detajlih.

Pod motorni pokrov so vgradili isti štirivaljni motor TSI, kot ga poznamo že iz golfa R. To pomeni, da razvije kar 234 kW (320 KM). Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Pod motorni pokrov so vgradili isti štirivaljni motor TSI, kot ga poznamo že iz golfa R. To pomeni, da razvije kar 234 kW (320 KM). Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Za izkušnjo bistva, ki ga ponuja ta avtomobil, je treba sesti za njegov volan in se podati na zaprto progo. Ta SUV si namreč svojo tehniko deli s paradnim R-modelom – golfom R.

Največja razlika se opazi na zaprti stezi

Govorimo o tehniki golfa R osme generacije, ki je najhitrejši golf doslej, in to ne le na račun povečane moči. Voznik pri običajni vožnji tega, kar omogoča SUV, ne bo občutil, saj je lahko to tudi udoben avtomobil za vsak dan, pri dirkaški vožnji pa vozniku hitro postane jasno, da sedi za zmogljivim vozilom.

Tudi športni SUV je lahko vsakodnevno uporabno vozilo, še vedno udobno in s porabo goriva v primeru lagodne vožnje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Tudi športni SUV je lahko vsakodnevno uporabno vozilo, še vedno udobno in s porabo goriva v primeru lagodne vožnje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Tiguan R pravzaprav ne želi biti cestni dirkalnik, temveč odličen kompromis, ki lahko po zaslugi sistema DCC ponudi mehko ali zelo čvrsto nastavljeno podvozje. Ko iz komfortnega prestavimo v način race, kar storimo z opazno tipko na volanskem obroču, nam po zaslugi truda Volkswagnovih inženirjev tudi vozilo takšnih dimenzij in oblike lahko postreže z zelo lahkotno in natančno vožnjo.

Več o vožnji z golfom R po zaprti stezi in zmogljivem SUV-ju, ki od 0 do 100 km/h pospeši v manj kot petih sekundah, pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.