Ruski avtomobilski trg na splošno doživlja resno krizo. Prodaja novih avtomobilov se je maja zmanjšala za več kot 80 odstotkov na letni ravni. Foto: EPA
Ruski avtomobilski trg na splošno doživlja resno krizo. Prodaja novih avtomobilov se je maja zmanjšala za več kot 80 odstotkov na letni ravni. Foto: EPA

V ozadju velikega zastoja v ruski avtomobilski industriji je politično vodstvo v Moskvi objavilo, da namerava nadaljevati proizvodnjo sovjetskih avtomobilskih znamk Volga in Pobeda. "Kolegi imajo načrte za oživitev blagovnih znamk "Volga" ali "Pobeda", morda celo obeh," je v intervjuju za RBC na mednarodnem gospodarskem forumu dejal ruski minister za industrijo Denis Manturov.

Manturov je poudaril, da so odločitev za nadaljevanje proizvodnje "moskviča" v moskovski tovarni francoskega proizvajalca avtomobilov Renault, ki se je umaknil iz Rusije, že sprejeli. Moskviče so v Rusiji začeli izdelovati leta 1947 (prvotno kot kopijo opla kadetta), proizvodnjo pa končali leta 1998. Leta 2006 so v tovarni Moskvič razglasili stečaj, pozneje pa jo je prevzel Renault.

Večina avtomobilskih proizvajalcev je zaradi pomanjkanja delov, povezanih s sankcijami, ustavila delo v proizvodnih obratih. Foto: EPA
Večina avtomobilskih proizvajalcev je zaradi pomanjkanja delov, povezanih s sankcijami, ustavila delo v proizvodnih obratih. Foto: EPA

Pobeda je obstajala do leta 1958

Avtomobilska znamka Pobeda (Zmaga) je obstajala le od leta 1946 do 1958, njeno naslednico Volgo pa je v Nižnjem Novgorodu izdeloval proizvajalec avtomobilov Gaz. Zaradi majhnega povpraševanja se je proizvodnja zadnjega modela volge končala leta 2010. Avtomobilska tovarna Gaz je bila od takrat partner za proizvodnjo modelov VW in škode. VW je marca ustavil proizvodnjo v Rusiji.

Pred kratkim je bilo objavljeno, da želi nemški proizvajalec avtomobilov zaradi sankcij proti Gazu prekiniti sodelovanje v montaži in ukiniti delovna mesta v Nižnjem Novgorodu.