Z elektrificiranimi jeepi wranglerji smo se podali na blatne koloteke, kamor pogosto zapelje tudi Enota reševalnih psov Slovenije, ko išče pogrešane osebe. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Z elektrificiranimi jeepi wranglerji smo se podali na blatne koloteke, kamor pogosto zapelje tudi Enota reševalnih psov Slovenije, ko išče pogrešane osebe. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Bili smo v družbi voznikov z izjemno pomembnimi sopotniki, reševalnimi psi. Naredili smo hibrid med testom in treningom. Testirali smo jeepa wranglerja, tokrat prvič v zgodovini s priključno hibridno tehnologijo, hkrati pa je bil to preizkus vozniških tehnik, kako priti na cilj čim hitreje, hkrati pa varno, udobno na način, da bodo reševalni psi lahko takoj začeli svoje delo.

Tokratni test smo pripravili skupaj s specialistom za terensko vožnjo Jenezom Maroltom. Še enkrat smo ugotovili, da je zgolj zanašanje na predvidevanje pogoj za napačne odločitve. Enota reševalnih psov pogrešane osebe pogosto išče na zelo širokem območju 360 stopinj od izhodišča, kjer so pogrešano osebo nazadnje videli. Pogosto tudi na težko dostopnih terenih, zato je obvladanje terenske vožnje pomembno, saj morajo s psi pomočniki priti čim bližje idealnemu izhodišču za iskanje.

Reševalci pravijo, da je vožnja s psi v boksih zelo pomembna, lahko pa je tudi nevarna za pse, zato so vozniške veščine na težko dostopnih terenih zelo pomembne. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Reševalci pravijo, da je vožnja s psi v boksih zelo pomembna, lahko pa je tudi nevarna za pse, zato so vozniške veščine na težko dostopnih terenih zelo pomembne. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Izbira pnevmatik zelo pomembna

Na težje dostopnih kolovozih je oprijem pnevmatik povsem drugačen kot na asfaltu. Marolt pravi: "Kako daleč bomo prišli v blatu, je veliko odvisno že od oznake na terenskih pnevmatikah. Ene so bolj primerne za blato, druge za asfalt." Dodaja še, da je ogromno voznikov 4x4 vozil prepričanih, da njihovo vozilo ne potrebuje dobrih gum, saj je že štirikolesni pogon dovolj zmogljiv. Ni tako. To je velik problem, še posebej, ko se je treba ustaviti.

Kot že večkrat do zdaj smo načeli tudi debato, ali so terenska vozila z višjim odmikom od tal bolj varna od klasičnih kombilimuzin in karavanov? "Športna terenska vozila, ki imajo višje težišče, nam lahko dajo lažen občutek varnosti, dejansko pa so bolj nevarna. Pri nekem trku se dejansko bolj pogosto prevrnejo," pravi Marolt.

V video prispevku pa smo bolj podrobno prikazali naše pomočnike na testu, njihovo delo in štirinožne reševalce. Vabljeni k ogledu.