Novi 9-5 je po besedah Saabovih ljudi in navdušencev po dolgem času spet pravi saab. Minuli teden so ga predstavili tudi na slovenskem trgu, kjer bo glavno orožje pri ponovnem uveljavljanju te znamke pri nas.
Doslej so se z znamko ukvarjali le pri AH Moste v Ljubljani, v začetku novembra pa se jim bo pridružil nov prodajalec in serviser Avto svet iz Maribora. In za nekaj časa bo tako tudi ostalo, saj se pri Saabovi regionalni pisarni v Budimpešti, kjer skrbijo za devet držav v regiji, zavedajo dejstva, da Saab ni množična znamka in da je bil dolga leta v senci drugih GM-ovih imen.
Zato so tudi cilji zadržani, le kakšnih 50 do 60 vozil želijo prodati, povečini seveda modelov 9-5.
Sodobnost in posebnost pa seveda staneta, ravno tako kot dolg spisek opreme, zato je najcenejši saab 9-5 v Sloveniji na voljo za skoraj 35.000 evrov.
Burno obdobje iskanja lastnikov
Kot poudarjajo predstavniki Saaba pa je treba upoštevati, da gre za najbolj tehnično dovršen model v zgodovini znamke, ki je uspešno prestala zelo burno obdobje iskanja novih lastnikov. Na koncu je februarja letos uspel Victor Mueller, nizozemski poslovnež, ki je uspešno preporodil znamko Spyker.
GM je namreč dolgo iskal kupca, za znamko se je zanimalo kar nekaj znanih in manj znanih imen, med njimi tudi Koenigsegg. Naposled je Mueller le uspel prepričati ameriške lastnike, predvsem s pomočjo 74 milijonov, ki jih je z vednostjo GM-a, prispeval ruski milijarder Vladimir Antonov.
Saab torej živi, in če je verjeti švedskim menedžerjem, ki so presrečni, da je znamka po letu 1989 ponovno samostojna, se tudi razvija. Na srečo Švedov so ameriški lastniki do konca vlagali resna sredstva, da bi znamko obdržali pri življenju in še pravočasno ugotovili, da tako posebna znamka pač potrebuje več oblikovalske in tehnične svobode.
V sorodu z insignio, a vseeno samosvoj
In četudi je 9-5 tehnično v sorodu z Oplovo insignio, je kar 70 odstotkov delov povsem Saabovih ali pa dodelanih. Še platforma je prirejena, saj ima 9-5 za deset centimetrov daljše medosje s posamičnimi obesami.
Dobrih pet metrov dolg avtomobil je torej tudi največji saab, ki ga ponujajo s petimi motorji (štiri- in šestvaljnik, od 118 do 220 kW), vsi pa so seveda prisilno polnjeni, kar je ena od značilnosti te znamke. Na voljo sta tudi dva šeststopenjska menjalnika (od katerih je eden samodejni), ob prednjem pogonu si je moč zaželeti še štirikolesni pogon (Haldex), ki ga je moč kombinirati še z zaporo zadnjega diferenciala (eLSD).
Za nekatere model si je moč omisliti tudi aktivno podvozje (DriveSense), kjer delo blažilnikov prilagajajo in nadzorujejo tipala, voznik pa lahko nastavitev spremeni v športno ali udobno. Zgolj športnim zahtevam pa ustreže tudi klasično bolj športno usmerjeno podvozje, s tršimi blažilci, vzmetmi in stabilizatorjema ter centimeter nižjo lego.
Optimistični načrti tudi za prihodnost
Pri Saabu pa imajo še kakšno železo v ognju in s tem razlog za optimizem. Model 9-5 bo namreč že drugo leto dobil tudi kombijevsko verzijo, ravno tako pa bo 2011 na trgu, sprva v ZDA, tudi športni terenec 9-4X, ki ga bodo izdelovali v Mehiki. Že leto kasneje bodo predstavili še naslednika serije 9-3, leta 2013 pa bo verjetno na trgu že debitiral tudi najmanjši saab 9-2.
Sploh slednji je posebna zgodba, saj si bo platformo in večji del tehnike verjetno delil kar z minijem, za motorje pa je to že potrjeno, saj bo 1,6 litrski turbo motor Saab kupoval pri BMW-ju. S tem so nakazali tudi usmeritev v prihodnosti, ko bodo kar nekaj sklopov preprosto kupili na trgu, saj se jim razvoj - na primer motorjev in menjalnikov z načrtovanimi 80.000 vozili (in največ 150.000) seveda ne izplača.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje