Audi R8 5.2 FSI quattro se lahko pohvali s kar 386 kilovatno močjo (525 KM) in končno hitrostjo 316 km/h. Foto: Audi
Audi R8 5.2 FSI quattro se lahko pohvali s kar 386 kilovatno močjo (525 KM) in končno hitrostjo 316 km/h. Foto: Audi
Audi R8 5.2 FSI quattro
Pri Audiju zagotavljajo, da je poraba goriva zelo učinkovita, kljub vsemu pa to še vedno pomeni 13,7 litra za 100 kilometrov vožnje. Foto: Audi

Superšportnika poganja 5,2-litrski 10-valjnik, ki razvije največjo moč 386 kW (525 KM) in največji navor 530 Nm. Pohvali se lahko s stalnim štirikolesnim pogon quattro, lahko aluminijasto konstrukcijo in novimi žarometi v tehniki LED.

R8 V10 je rezultat znanja, ki so si ga Audijevi inženirji pridobili pri razvoju vrste dirkalnikov, ki so osvajali lovorike na legendarni preizkušnji v Le Mansu. Njegov atmosferski motor je kombinacija tehnologij, ki so se izkazale v športnem avtomobilizmu – na primer mazanje s suhim karterjem in direktno vbrizgavanje bencina (FSI). 10-valjna zasnova predstavlja sintezo impresivne vbrizgalne moči, velike vlečne sile in majhne mase. Z letom 2009 bo ta motor svoj potencial dokazoval tudi na tekmovalnih stezah – v novem dirkalniku R8, ki ga Audi za zasebna moštva razvija v skladu s pravili GT3. 10-valjni motor, ki bo vgrajen v serijskem športnem avtomobilu, bo skoraj identičen tistemu v dirkalniku. Gibna prostornina znaša 5.204 cm3, največji navor 530 Nm je na voljo pri 6.500 1/min, največjo moč 386 kW (525 KM) pa doseže pri 8.000 1/min.

Končna hitrost: 316 km/h
Razmerje med močjo in maso znaša 100,9 konjske moči na liter gibne prostornine, kar pomeni, da mora vsaka konjska moč "premikati" le 3,09 kg, saj Audi R8 V10 s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom tehta samo 1.620 kg. Motor tehta 258 kg, kar je le 31 kg več kot V8.

Audi R8 5.2 FSI potrebuje za pospešek od 0 do 100 km/h samo 3,9 sekunde, za pospešek od 0 do 200 km/h pa 12 sekund. končna hitrost znaša 316 km/h.

Veliko kompresijsko razmerje
5,2-litrski motor ima direktno vbrizgavanje bencina s tehnologijo FSI, ki jo je razvil prav Audi. Gorivo se preko skupnega voda v zgorevalne prostore vbrizgava pod tlakom 120 bar. Pri direktnem vbrizgavanju je gorivo manj občutljivo za klenkanje, pare goriva pa omogočajo določeno notranje hlajenje – vse to prispeva k velikemu kompresijskemu razmerju, ki znaša 12,5 : 1, to pa k dobrim voznim lastnostim in učinkoviti izrabi goriva: R8 V10 z menjalnikom R tronic namreč za 100 km v povprečju porabi 13,7 litra.

J. R.