Toyota BZ4X in subaru solterra nista samo družinska SUV-ja, ampak tudi električna terenca. Foto: Subaru
Toyota BZ4X in subaru solterra nista samo družinska SUV-ja, ampak tudi električna terenca. Foto: Subaru

V Avtomobilnosti smo vam Toyoto bZ4x že predstavili že davno, preden je zapeljala v prodajne salone. Takrat smo poudarili predvsem njene terenske zmogljivosti, nismo pa povedali, da ima Toyotin serijski električni SUV na Japonskem bližnjega sorodnika.

bZ4X je v nekaterih detajlih prepoznavna toyota, na drugi strani pa izraža, kakor razkriva ime, bZ – beyond zero, ničelni ogljični odtis. Avto prinaša mirnost, združeno z eleganco in tehnološko naprednostjo. Počutje v avtomobilu je nadpovprečno.

Japonci so nam razložili, da so želeli zagotoviti lažjo porazdelitev moči. Zato imamo en motor zadaj in en motor spredaj, oba motorja lahko delujeta samostojno, neodvisno. Prednosti tega aktivnega sistema lahko po zaslugi električnega pogona uporabite veliko lažje in bolje. Foto: Subaru
Japonci so nam razložili, da so želeli zagotoviti lažjo porazdelitev moči. Zato imamo en motor zadaj in en motor spredaj, oba motorja lahko delujeta samostojno, neodvisno. Prednosti tega aktivnega sistema lahko po zaslugi električnega pogona uporabite veliko lažje in bolje. Foto: Subaru

Zmoreta več, kot si vozniki upajo

Združeno znanje s Subarujem pa je zagotovilo, da štirikolesni pogon več, kot si večina voznikov v vožnji sploh upa. Višji vodja, zadolžen za produktno komuniciranje pri Toyoti Vincent Dewaersegger je za Avtomobilnost povedal: "Čeprav smo veliko avtomobilsko podjetje, z vsemi sredstvi, jih potrebujemo za razvoj hibridnih in n pogonov na gorivne celice. Tudi drugi japonski proizvajalci jih potrebujejo. Odločili smo se za sodelovanje. S Subarujem smo že sodelovali pri GT-ju 86 in BRZ-ju. Imamo tudi skupno vizijo. Menili smo, da je pametno sodelovati pri tem prvem modelu."

Moderni terenski avtomobili se tudi vzpenjajo samodejno, vozniku ni treba več pritiskati na desno stopalko, avto zna samodejno pravilno odmerjati, koliko moči mora na kolesa, da se ta ne zavrtijo v prazno, predvsem pa, da se avto zaradi voznikovega slabega občutka slučajno ne bi ustavil, takrat ko bi moral plezati. Subarujev in Toyotin električni terenec zmoreta zapeljati tudi v pol metra visoko vodo. Foto: Subaru
Moderni terenski avtomobili se tudi vzpenjajo samodejno, vozniku ni treba več pritiskati na desno stopalko, avto zna samodejno pravilno odmerjati, koliko moči mora na kolesa, da se ta ne zavrtijo v prazno, predvsem pa, da se avto zaradi voznikovega slabega občutka slučajno ne bi ustavil, takrat ko bi moral plezati. Subarujev in Toyotin električni terenec zmoreta zapeljati tudi v pol metra visoko vodo. Foto: Subaru

Kupcev si ne bodo kradli

Čeprav obe znamki prihajata z daljnega Vzhoda, pa imata različne produkte in predvsem drugačne kupce. David Dello Stritto, vodja prodaje in marketinga pri Subaru Europe, pravi: "Subarujevi so drugačni kot Toyotini. Toyota ima veliko širši krog strank. Naša blagovna znamka je nišna. Če vprašate stranke, kaj želijo, je odgovor preprost: varno, zabavno, trdno. Varnost ni le dejavnik higiene. Pojasnila o varnosti držijo. Subaru solterra ima sistem "eyesight" z nekoliko drugačnim imenom. Kupcem pomeni veliko. 86 % se jih odloči za subaru, ker ima ta sistem. Kamera spredaj da vozniku dodaten par oči in dodatno nogo na zavori. Kupci želijo izjemno varnost."

Še več o skupnem projektu Subaruja in Toyote pa v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.