Včasih je bila na vozilih znamke Škoda indijanska perjanica, danes nič več. Zdaj je Škoda prepoznavna po digitalnem zapisu, s katerim naznanja, da je vstopila v digitalizirano in elektrificirano dobo avtomobilizma.
Čeprav je vision 7S futuristično oblikovan konceptni avto, pa razkriva povsem novo zgodbo. Novo oblikovalsko smer. Tiste, ki pri Škodi odločajo, smo v Avtomobilnosti vprašali, katere elemente škode vision 7S bomo gledali tudi na novih, dostopnejših škodah.
Oliver Stefani, vodja oblikovanja pri znamki Škoda, je za Avtomobilnost povedal: "Primer sodobne kompaktne strategije je nova maska. Imamo značilno Škodino linijo z novim logotipom na pokrovu baterije. Namesto rešetk hladilnika imamo karbonatno črno masko s kamerami in radarji. Imamo tudi ambientno luč po vsej širini. Dnevna luč se s tema elementoma povezuje v edinstveno črko T. Vse to se nadaljuje spodaj. Sodobno kompaktno strategijo boste videli tudi pri drugih modelih."
Velika sprememba v materialih
Da ne bo pomote, to je oblikovalski jezik izključno električnih škod. "Avtomobili ne bodo oblikovani preveč agresivno. Način vožnje pri električnih avtomobilih je drugačen," pravi Stefani in navaja primer, ki potrjuje tezo, da je značilnost še posebej novih modernih avtov, da tehnika narekuje obliko. "Škoda ima vedno oglate blatnike, oglate odprtine. Tokrat so odprtine zaobljene, blatniki pa oglati."
Poklepetali smo tudi s šefom Škode Klausom Zellnerjem, ki pravi, da oblika vision 7S ni muha enodnevnica, ampak mora novi oblikovalski jezik, ki je res velika sprememba za znamko Škoda, preživeti čim več generacij vozil.
Še ena pomembna najava za serijske avtomobile, ki jih prinaša koncept, je ideja o trajnostni uporabi materialov. Pri Škodi so nam zaupali, da bo ves tekstil iz stoodstotnega poliestra. Za nameček je pod v konceptnem avtomobilu iz recikliranih gum. Odbijači in plastični kosi bodo prav tako vsebovali do okolja prijazne ali reciklirane materiale. Razmišljajo o popolnem umiku kroma. Nekdanji kromirani deli bodo obdelani s posebno kovinsko barvo. Usnje še uporabljajo, vendar bo to v prihodnje strojeno drugače. Kako, še ne morejo povedati. In ne nazadnje, uporabiti želijo čim več odpadkov iz različnih proizvodnih procesov, ne nujno iz avtomobilske industrije.
Zellnerjev predhodnik Tomas Schaeefer, ki je zdaj na čelu Volkswagna, je dejal, da morajo "simply clever" rešitve vstopiti v digitalno dobo, zato nas je zanimalo tudi mnenje novega šefa.
Odgovor si lahko pogledate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje