Koncern FCA je namreč skupini Renault Group, v kateri so združeni Renault, Nissan in Mitsubishi, predlagal združitev v razmerju 50:50. Če bi jo pri skupini Renault sprejeli, bi s tem nastal avtomobilski gigant, ki ne bi proizvedel le omenjenih več kot 15 milijonov avtomobilov, pri proizvodnji katerih svojo vlogo igra tudi novomeški Revoz, ampak bi z združevanjem nastopa na ključnih trgih in pri razvoju ključnih tehnologij lahko zabeležil tudi letne prihranke okrog pet milijard evrov.
Z združitvijo bi nastal tretji največji avtomobilski proizvajalec na svetu, takoj za Volkswagnom in Toyoto. Ob upoštevanju Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem pa bi nastal največji proizvajalec avtomobilov na svetu. Portfelj takšnega podjetja bi bil zelo širok in komplementaren, pokril bi namreč vse potrebe na trgu, od luksuznih avtomobilov do najbolj priljubljenih.
Obe skupini sta sicer v petek imeli tržno vrednost 32,6 milijarde evrov. Iz koncerna FCA so tudi sporočili, da v zvezi z združevanjem ne načrtujejo nobenih zapiranj svojih tovarn.
Brez zapiranja tovarn
Združitev bi bila po predlogu italijansko-ameriške družbe Fiat Chrysler Automobiles (FCA) izvedena prek novoustanovljenega krovnega podjetja s sedežem na Nizozemskem. Kot so pojasnili v Fiatu, bi z združitvijo nastal svetovni voditelj 'električnih' tehnologij, premijskih blagovnih znamk, terencev SUV, dostavnih vozil in lahkih gospodarskih vozil.
Zaradi posla se po zagotovilih FCA ne bo zaprla nobena tovarna, letno pa naj bi bile sinergije združitve vredne pet milijard evrov poleg zavezništva Renault-Nissan-Mitsubishi. Združitev bi pomembno izboljšala kapitalsko učinkovitost in hitrost razvoja novih modelov. Delnice združenega podjetja naj bi kotirale na borzah v Parizu, New Yorku in Milanu.
Renaultov upravni odbor bo danes razpravljal o nezavezujočem predlogu. Po neuradnih informacijah naj ne bi sprejel odločitve, to bi lahko trajalo več dni ali celo tednov. Upravni odbor bo tako danes le pregledal, če je ponudba dovolj zrela za preučitev.
Francoska vlada, ki ima v Renaultu 15-odstotni delež, je naklonjena potencialni združitvi Fiat-Chryslerja in Renaulta.
Odgovor na nove izzive
Združevanje je odraz tako spremenjenih razmer na avtomobilskem trgu kot tudi dogajanj znotraj obeh skupin. Največji avtomobilski trgi namreč v zadnjem času opažajo padce prodaje, po drugi strani pa zakonodajalci na tovarne pritiskajo z vse bolj strogimi predpisi o čistosti izpušnih plinov in drugimi okoljskimi zahtevami, prav tako pa tudi z zahtevami po večjem naboru varnostnih sistemov. K temu svoje dodaja tudi razvoj električnih in avtonomnih vozil, kar pomeni, da so se v zadnjih letih poleg drugega precej povečali tudi stroški razvoja.
Po drugi strani se skupina FCA sooča s praznino po smrti dolgoletnega direktorja Sergia Marchionneja, njeni vodilni pa že nekaj časa iščejo partnerje, s katerimi bi si olajšali položaj. Njihovo ponudbo je med drugim sprejela tudi skupina PSA, pri kateri ni bilo odziva, več odziva pa je očitno pri skupini Renault, ki se sooča z oslabitvijo zavezništva z Nissanom po aretaciji nekdanjega Nissanovega šefa Carlosa Ghosna. Združitev s skupino FCA bi lahko Renaultu namreč pomagala tudi k utrditvi razmerij znotraj svoje skupine.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje